sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הדיאלוג כביטוי וכריפוי / עמלה עינת אחת המסקנות הבולטות ממחקרי האחרון , העוסק בזוגיות ובהורות בקרב אנשים המתמודדים עם ליקויי למידה * , נוגעת למשמעותו הקריטית של הדיאלוג בשבילם . מסיכום הנתונים התאורטיים והמחקריים ומניתוחם עולה באופן חד-משמעי , שאף שהכישור הבסיסי המאפשר יצירת יחסים הרמוניים בין אדם לזולתו הוא התקשורת המילולית , בקרב אנשים עם ליקויי למידה דווקא כישור זה פגוע לעתים קרובות מבחינה טכנית , מבחינה קוגניטיבית ומבחינה רגשית . טוויית יחסי אני-אתה משמעותיים דורשת מהם אפוא השקעה בלתי פוסקת של כוחות נפש , וזו מותנית באמון רב ובאינטימיות אמיתית ביניהם ובין שותפי התקשורת שלהם . אלא שאמון שכזה עשוי להיבנות רק על בסיס של תיבנה וקבלה , ללא צורך בכיסויים מניפולטיביים של הליקויים . הצלחתם או כישלונם של התהליכים הפנימיים המורכבים הנדרשים לצורך קיומם של התנאים הנזכרים , קובעים לסובלים מליקויי למידה את סיכוייהם לעצב מערכות יחסים חיוביות ולשמר אותן לאורך זמן . * "וכשאני לעצמי - מה אני 7 nmr - " ? ד 7 , ר 7 ח . של בתרים עם ליקויי למידה . תל אביב : הקיבוץ המאוחד , קו אדום . 2011 ,

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help