sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

" לא אמרתי שזה חמור " . הוא ממשיך להרהר בדבר ומוסיף : "לא , זה לא חמור , " כאילו גילה ברגע זה שמה שאינו חמור הוא באמת הרבה יותר חמור . בן שיחו אמור לחוש זאת , הוא אמור להרגיש שעליו לעשות משהו כדי לעזור לו . "ובכן , אם זה לא חמור , לא יהיה זה חמור לדבר על כך " . הוא מתבונן בחברו - שני בני אדם עייפים , כלומר לא עייפים , אלא זרים זה לזה , כפי ששני בני אדם עייפים יכולים להיות . וזה , ללא ספק , מה שהוא מחכה לו , שיגיד לו פעם נוספת : "אינני עייף " . אבל השיחה מזמנת לו משהו שונה : "אתה יודע , איני מסתיר ממך דבר , אבל לא הייתי בטוח שתבוא - " . "אבל הרי לא החמצתי שום פגישה - " . "נכון , היית חבר נאמן ביותר , אבל , אמור לי אם לא עלה בדעתך להסס לבוא - " . "כעת הייתי עלול להסס . אבל באתי , זה מה שחשוב - " . "כן , באת " . שניהם מקשיבים למילה הזאת שנאמרה באדיבות , ביושר , ושניהם מרגישים שהאריכות בה מתנהלת שיחתם כאילו מגינה עליהם , שניהם מרגישים מחויבים - חובה קשה ברכותה - להתכנס בתוכה . כל פעם ששיחתם מתחדשת , הם קשובים ( כיצד יוכלו שלא להיות (? לנושא שהופך להיות הרקע שעליו כל המילים בולטות עדיין אחת מן השנייה : עייפים או אדיבים , אנחנו תמימי רעים . תמימות דעים זו היא תוצאה פתאומית של דיבור שלא הביע דבר , כמעט רק לחש : "אינני יודע מה להיות " . היה זה הדהוד שקט שלא נועד להפריע . הוא שואל , גם כן בשקט : "אבל אמור לי , מה קרה " ? והנה התשובה שהוא מקבל : "מה שהיה חייב לקרות , משהו שלא נוגע לי " . בו ברגע הוא נדהם מהאופן בו נשאר הדיבור מרוחק ; אין זה דיבור חגיגי , הוא בקושי פונה אליו , הדיבור אינו משנה את אורו של הבוקר המאוחר . ככלות הבל , הוא יודע שזה לא יותר ממשפט ושעדיף לא להחליפו במשפט אחר שהוא בכל זאת אינו נמנע מלהציעו : "כלום תרצה לתת לי להבין שזה עשוי לגעת לי - " ? "זה לא נוגע , לא לי ולא לך " . הוא לא שם לב לאופי שקיבל עכשיו השקט , הוא שקוע כולו ברושם שסף אחד נחצה , כוח קביעה אחד נשבר , סירוב אחד הורחק , אבל גם אתגר אחד הושלך - לא אליו , אל בן שיחו האדיב , אלא באופן לא אישי או לחלופין , כן , זה מוזר , אל מישהו אחר , אל המאורע שלא נוגע לאיש מביניהם , שבו איש מביניהם אינו מעורב . הוא - nous nous entendonsl 1 אנחנו שומעים זה את זה , וגם : אנחנו מסכימים ! .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help