sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

לבינה . המ תמיד מאוד מודעים לכך ; הם יכולים , בגלל איזו עורמה או מוגות לב , להישאר רחוקים זה מזה . זה קל , החיים מפרידים ביניהם . וכשהם מפסיקים לגמרי לראות זה את זה , כשהעיר מכתיבה להם מסלולי חיים שאינם מאפשרים להם להיפגש , הם עשויים להיות מרוצים , אם הסיפוק לא היה גם הדרך שבה הבנת המילה הזאת נכפית עליהם . הם אינם מרוצים , אפוא , ודי בכך כדי להפוך הן את המרחק והן את השכחה לחסרי תועלת . יש רגע בחיי אדם - ולפיכך בחיי בני האדם - שבו הכל הושלם : הספרים נכתבו , העולם שקט , כולם נחים . צריך רק להודיע על כך . זה קל . אבל היות והמילה הנוספת הזאת עלולה להפר את האיזון - היכן נמצא את הכוח לומר אותה ? היכן נמצא עוד מקום עבורה ? - אין הוגים אותה , ועל כן המשימה אינה מושלמת . כותבים רק את אשר כתבתי עכשיו , ולבסוף , גם את זה אין כותבים . הוא זוכר את שיחתם : הוא הציב לו שאלות בארשת פנים עייפה ; הוא נראה קשוב , דיסקרטי , שווה נפש , הוא הבין מיד את הכל , זה היה גלוי , אבל היתה על פניו הבעה של חוסר סקרנות שהרחיקה את המילים , הבעה סתומה שאינה מביעה דבר . " ביקשתי ממך לבוא , " ... הוא מפסיק לרגע : "אתה זוכר כיצד התנהלו העניינים " ? בן שיחו חושב בתורו : "אני זוכר היטב - " . "אה , מה טוב . בעצם , לא הייתי בטוח שיזמתי בעצמי את השיחה הזאת - " . "אבל כיצד יכולתי לבוא אילולא כן - " ? "החברות היתה דואגת לשלוח אותך " . הוא מהרהר שוב : "כתבתי לך , לא כן - " ? "כמה וכמה פעמים - " . "ולא התקשרתי אליך בטלפון - " ? "בוודאי , פעמים רבות - " . "אני רואה שאתה חס עלי , אני מודה לך על כך . למען האמת , אין כאן כל חידוש ; העייפות אינה גדולה יותר ; היא פשוט קיבלה תפנית אחרת - " . "יש לה פנים רבות , כמדומני שאנו מכירים את כולם . היא גורמת לנו לחיות - " . "היא גורמת לנו לדבר . הייתי רוצה לדייק ולומר מתי זה אירע , אם אחד האפיונים של הדבר לא היה מקשה על הדיוק . אינני יכול להימנע מלחשוב על כך " . - "ובכן , נצטרך לחשוב על כך ביחד . זה משהו שקרה לך - " ? "אמרתי זאת " ? והוא מיד מוסיף , בהחלטיות כמעט מרגשת , שנדמה שהיא חורגת ממקורות החיות שלו : "לא משהו שבאמת קרה " . הוא מוסיף ומיד מסתייג ואומר , "לא משהו שקרה לי - " . "אם כן , אין כאן משהו חמור , בעיני - " .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help