sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הערך ביותר בעולם . הסופר המתנסה בריק הזה סבור אך ורק שהיצירה אינה גמורה , והוא סבור שמעט יותר עמל , המזל שברגעי חסד , יאפשרו לו , לו בלבד , לסיימה . הוא חוזר אפוא ליצירה . אבל מה שהוא רוצה לסיים בעצמו נותר אינסופי , כורך אותו בעמל שווא . והיצירה , לבסוף , זרה לו , נסגרת סביב העדרו בחיוב [ affirmation ] האל אישי , האלמוני שהיא מהווה - ותו לא . לכך הכוונה כשמעירים כי האמן , מאחר שהוא מסיים את יצירתו רק ברגע מותו , אינו מכיר אותה לעולם . הערה שאולי יש להופכה על פניה , שכן כלום אין האמן מת משעה שהיצירה קיימת , כשם שהוא עצמו חש לעתים ברושם של שביתת יצירה [ desoeuvremnt ] מן 1 המוזרות ביותר ? " ] "Noli me legere " אל תקרא ני [ " אפשר לתאר אותו מצב גם כך : לעולם אץ הסופר קורא את יצירתו . היא בלתי קריאה בשבילו , סוד שבנוכחותו אין הוא שוהה . סוד , מפני שהוא נפרד ממנה . אי האפשרות לקרוא אינה עם זאת מחווה שלילית בלבד , היא דווקא הקרבה הממשית היחידה שיכולה להיות למחבר למה שאנו מכנים יצירה . Nolime kgere הפתאומי כבר מעורר , במקום שמצוי ספר בלבד , את האופק של כוח אחר . חוויה חמקמקה , אם גם מיידית . זה אינו כוחו של איסור , אלא , דרך משחק המלים ומובנן , הקביעה העיקשת , הקשה והנוקבת שמה שיש שם , בנוכחות הכוללת של טקסט מוגדר , עדיין מונע עצמו - הריק הקשה והצורב של הסירוב - או מסלק , מתוך סמכות שהאדישות מאצילה , את מי שעדיין רוצה , לאחר שכתב אותו , לתפוש אותו מחדש דרך הקריאה . אי האפשרות לקרוא היא הגילוי הזה שכעת , במרחב שנפתח על ידי הבריאה , אין עוד מקום לבריאה - ולסופר אין אפשרות זולת להמשיך לכתוב את היצירה הזאת בלי הרף . שום איש . 1 המצב הזה אינו מצבו של האדם העמל , המבצע את משימתו החומקת ממנו בלבשה צורה בעולם . מה שהאדם עושה כפוף לשינוי בעולם , והאדם תופש אותו מחדש דרך העולם , או יכול לפחות לשוב ולתפוש אותו , אם הניכור אינו נעצר , אינו מוטה לטובת אחרים , אלא נמשך עד הגשמת העולם . היפוכו של דבר , מה שהסופר חותר אליו זוהי היצירה , ומה שהוא כותב הנו ספר . הספר כשלעצמו יכול להיות לאירוע פעיל בעולם ( פעולה שהיא , עם זאת , תמיד מסויגת ובלתי מספקת , ( אבל הסופר אינו חותר לפעולה אלא ליצירה . ומה שהופך את הספר לתחליף של היצירה מספיק להפוך אותו לדבר , שביצירה אינו נובע מאמיתו של העולם , דבר כמעט נבוב ככל שאינו ניחן במציאות של היצירה או ברצינות של העבודה האמיתית שמתבצעת בעולם .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help