sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

דרידה עסק , כאמור , רק בשלושה מחזות שייקספיריים : מסה קצרה על רומאו ויוליה מ , 1986 שליוותה הפקה מחדש של המחזה בפריס ; עיון ב ! 7 מלט בפרק הפותח את ספרו / 77 / 777 הרפאים של מרקס ב ! 1993 והרצאה על הסוחר מוונציה ב . 1998 כלום יש חוטים מקשרים בין הקריאות הללו , למרות שנערכו בתקופות שונות ? מהו ההיגיון או האי גיון המלכד את הקורפוס השייקספירי בהגותו ? ומדוע דומה שיש להציג את הקורפוס הזה לפי כרוניקה שונה , שאינה זו של שייקספיר - רומאו ויוליד , היא הלא יצירת ביכוריו - ואינה זו של דרידה - כלומר להתחיל בסוחר מוונציה , להמשיך בהמלט ולסיים ברומאו ויוליה 1 מבחינה תמטית , דרידה הולך אצל שייקספיר , בכל אחד מן המקרים , כדי לעקוב אחר השתלשלויות החוק , חוק המשפחה או החוק השושלתי , ובהרחבה , הצוואה , הירושה , האבל וההישרדות . הוא מבקע , בעקבות שייקספיר , את ההומוגניות של הזמן האובייקטיבי לריבוי האינהרנטי לעצם ממד הזמן , למה שהוא מכנה באפוריזמים על רומאו ויוליה "אקראיות של אנאכרוניה ראשונית , " כדי לבחון מבעדה את סיכוייו של האיווי , את גחמותיו של ארוס ואת מה שמשתמע מכך ביחס לאחריות , להכרעה ולאפשרות הצדק . הוא מפתח לבסוף , הגם בתמצות , רפלקסיה על הטרגדיה ועל התיאטרון בכלל . מלים ספורות על תחנת המוצא לשיטוטיו של דרידה די בהן כדי לבשר את טיבה של סצנת הירושה המשוחקת לפנינו . העיסוק במושג המשפחה ובפיגורות משפחתיות מלווה למעשה את הרקונסטרוקציה , עוד מ , 1974 כשהקדישה את הספר גלאס [ פעמוני אבל ] לתיאור מומנט המשפחה בדיאלקטיקה ההגליאנית . אלא שעיון זה , המחלחל בעצם לכל דיוניו של דרידה בסובייקטיביות , שאין לה מקור יחידי ומספיק לעצמו שאינו לאלתר בר פיצול , גם לא זה המכונה תא משפחתי או משולש אדיפלי - עיון זה מותק תמיד מן הביולוגי שושלתי לפנטזמטי , מן הקשר המדומה כממשי לקשר הספקטרלי . הקשר השושלתי במובן הצר לעולם אינו ממשי עבור הרקונסטרוקציה . זוהי מציאות משוערת , הכרוכה בתוצאים סמליים של שיח שאינם הטקסט או מכפי שיודע מחברו . אין זה חוסר הנאמנות , המוסווה אמנם היטב , של קריאה פסיכואנליטית או סטרוקטורליסטית באובייקט ספרותי , הפונה לאמת קדם לשונית או חוץ טקסטואלית בתור אמת הטקסט . . 10 ראו : , Jacques Derrida , Glas ( Paris : Galilee , 1974 ) ( להלן . { Glas .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help