sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

עצם העמדתו של עיקרון מנחה מעין זה , יסוד איתן המשתית באורח שיטתי ארכיטקטוניקה פילוסופית , מהווה מחווה זרה בתכלית לרקונסטרוקציה . המונחים , המטפורות , האידיאות - ריבוי הטרוגני שמכונן את אבני הבניין הדקונסטרוקטיבי וחושפו אזי כל העת 3 למרכיביו - הללו מצויים בניעה ובהשתנות מתמדת . ואף על פי כן , דומה שאין כמו תיאטרון כדי להטעים כמה מתכונותיה הבולטות , הדרמתיות לעילא , של הרקונסטרוקציה , על יחסה לניסיון , לריגוש , לאינטלקט , על האופנות הפרפורמטיבית השולטת בכתיבתה , ובראש ובראשונה על מחוות ההכלה ( אינקורפורציה ) שהיא מבצעת , שתשוב להעסיקנו בהרחבה בפרק על המלט . דרידה שואל מרכיבים מטקסטים שכתבו יוצרים אחרים לתוך הקורפוס שלו . הוא עשוי לצטט מתוכם כדי להשתמש בהם באופן כזה או אחר , בין אם על דרך הבליעה הגמורה , בין אם על דרך העתקת המובן או החזרה הטרסנפורמטיבית . מפרספקטיבה זו , דרידה הוא רב אמן המבצע פרטיטורות ורפליקות של אחרים . אחד המומנטים התיאטרליים ביותר בפגישה בין דרידה לשייקספיר מתרחש שעה שדרידה , בדונו בהמלט , מדבר על הקול . הדגש החוזר ונשנה שהושם על רעיון הכתיבה או הארכי כתיבה , בעיקר בהתקבלות של דרידה , השכיח במידה רבה את הקשר ההדוק בין כתיבה לקול ולטונליות , שאינם ניתנים לצמצום למשמעות . יש לזכור גם כי חלק הארי של כתביו נועד תחילה , טרם עריכה מחדש , להיאמר על פה מול קהל . דרידה מכוון כאן לקול שנברא וניתן בעצם השמעתו , הגם שאינו בהכרח מוחשי , או לא רק מוחשי , כמו היה זה אכן "קול טקסטואלי" החתום בעקבות הכתיבה . קול רפאים . Conjuration" מציינת [ ... ] השבעה כישופית המיועדת להעלות כאוב , להביא דרך הקול , לזמן מקסם או רוח . השבעה פירושה בקצרה קריאה שמביאה דרך הקול ולכן מביאה , ממילא , מה שאינו שם ברגע ההווה של הקריאה . הקול הזה אינו מתאר , מה שהוא אומר אינו טוען דבר ; דברו . 3 בה במידה , לא ניתן לערוך הבחנה בתוך הקורפוס של דרידה בין חיבורים אפיסטמולוגיים , אתיים ואסתטיים , גם אם יש יצירות שעוסקות במובחן ביצירות אמנות ( רישום , ציור , צילום , ספרות , תיאטרון , שירה , אדריכלות , כוריאוגרפיה . ( יהיה זה לא מדויק בעליל להכפיף את הרקונסטרוקציה לעיקרון סיווג ז'אנרי כלשהו .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help