sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

העמוקה גם לצוות מחלקת הפרסומים של המכון : לשרה סורני , עד לאחרונה ראש מחלקת הפרסומים במכון , על עבודתה המאומצת , המקצועית , החדה והמדויקת ; לטל כוכבי , ראש המחלקה כיום , על מסירותה ועל מחויבותה להביא את מלאכת הפקת הספר לידי גמר ; לרונית טפיירו על עבודתה המסורה בעריכה ובהתקנה של הספר הגדול והמורכב ; וליונה רצון על הפקת הספר . תודה גם לידידי עודד פורת , שריכז את העבודה בשלבים האחרונים של הספר . תודה מיוחדת לאנשי הוצאת הקיבוץ המאוחר על העבודה המקצועית והדייקנית ועל שיתוף הפעולה הפורה . ולבסוף , תודה מקרב לב לכל החוקרים שליוו את הסדנאות והסדרות , גם אם עבודתם אינה מיוצגת בספר הזה ; לכל הפייטנים והמשוררים שהיו עמנו לאורך כל הדרך ; ולקהל הנפלא שמילא את אולם ההרצאות במכון ון ליר - הקשב שלו סייע לנו לכונן את המהלך . במסורת הפיתגוראית והאפלטונית המושג "נפש העולם" משמש מעין גיבוי ; הוא מספק תמיכה והרמוניה לנפש האדם הנתונה תדיר במעלות ובמורדות , ומעניק לה רצף בעל משמעות ברגעי אובדן ודיסוננס . על פי רעיון זה , הפיוט הוא בחזקת "נפש היהדות ; " הוא תיבת תהודה המספקת גיבוי בתנודות השכחה והזיכרון המאפיינות את המערך התרבותי של היהדות במסגרת הישראליות . מדובר בתמיכה והרמוניה המאפשרות לשוב ולמתוח יריעות משמעות ול 1 קשר על פני תהומות שנפערו בקרב בני קהילות רבות - בשל הדיסוננס שנוצר בין היהדות ובין הישראליות במרקם תפיסת הזהות . מבחינה זו אפשר אולי לייחס לפיוט את הכוח שייחס פרנץ רוזנצוויג לבית הכנסת , הווה אומר הטרמתו של עתיד נגאל וייצוגו בהווה . הספר מתווה קווים ראשוניים העשויים להורות על כיוונים חדשים לפיוט - בתרבות , במחקר וביצירה . כפי שמעיד שמו , הוא מבקש לקרוע צוהר ולחבר בין מרחבים . עם זה אין הוא אלא שער , וכבר אמרו חכמים "לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה . " חביבה פדיה

מכון ון ליר בירושלים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help