sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הסימולקררת , כשירותן למחוק את אלוהים מתודעת בני האדם , ואמת וו שהם מרמזים עליה , אמת הרסנית , משמידה , שבעצם אלוהים מעולם לא היה , שמאז ומעולם לא התקיימה אלא הסימולקרה , כלומר שאלוהים עצמו מעולם לא היה אלא הסימולקרה שלו - מכאן נובע זעמם , המניעם להרוס את הדימויים . לו יכלו להאמין שדימויים אלה רק מסתירים או מסווים את האידיאה האפלטונית של אלוהים , לא היה טעם להרסם . אפשר לחיות עם האידיאה של אמת פגומה . אבל ייאושם המטאפיזי נבע מהאידיאה שהדימויים לא הסתירו מאומה , ושלמעשה לא היו כלל דימויים , מהסוג שמודל מקורי משנה אותם , אלא סימולקרות מושלמות שמקרינות לתמיד את היקסמותן שלהן . אולם , יש לגרש את מותו של מושא ההוראה האלוהי בכל מחיר . אנחנו רואים שמחריבי האיקונות , שמאשימים אותם בביזוי הדימויים ושלילתם , הם אלה שהעניקו להם את מחירם המדויק , בניגוד לעובדי האיקונות , שראו בהם רק בבואות והסתפקו בהערצת אלוהים רקום בזהב . אבל אפשר לטעון גם את ההפך - עובדי האיקונות היו הנפשות המודרניות יותר , ההרפתקניות יותר , כיוון שבמסווה של השתקפות אלוהים במראת הדימויים הם כבר שיחקו את מותו והיעלמותו בתוך ההתגלות של ייצוגיו ( שאולי ידעו שהם לא ייצגו יותר דבר , שהם היו משחק טהור , ושזה בדיוק היה המשחק הגדול - ביודעם גם שמסוכן לחשוף את הדימויים , כיוון שהם מסווים את העובדה שמאחוריהם אין עוד דבר . ( כך יעשו הישועים בייסדם את הפוליטיקה שלהם על ההיעלמות הווירטואלית של אלוהים ועל המניפולציה הארצית והספקטקולרית של התודעות - היעלמות האלוהים תוך התגלות הכוח - סוף הטרנסצנדנציה שאינה משמשת עוד אלא באליבי לאסטרטגיה הנקייה לחלוטין מהשפעות ומסימנים . מאחורי הבארוקיות של הדימויים מסתתרת הוד מעלתה של הפוליטיקה . כך , מה שנח תמיד על כף המאזניים היתה עוצמתם הרצחנית של הדימויים , רוצחי הממשי , רוצחי הדגם של עצמם , כדוגמת האיקונות של ביזנטיון ביחס לזהות האלוהית . מול עוצמה רצחנית זו עומדת עוצמת הייצוגים כעוצמה דיאלקטית , תיווך חזותי ומושכל של הממשי בהא הידיעה . כל האמונה והאמון המערביים מושקעים בהימור הזה של הייצוג , שהסימן עשוי להפנות אל מעמקי המובן , שסימן עשוי להתחלף עם המובן , ויש מי שערב ליחסי חליפין אלה - אלוהים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help