sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

אינו מכיר ושהעדרו לא יוליך שולל את הרופא למחלות נפש . " טענה זו ( מ ( 1865 נועדה להציל בכל מחיר את עקרון האמת ולחמוק מהשאלה שהסימולציה מעלה - כלומר שהאמת , מושא ההוראה , הסיבה האובייקטיבית , חדלו מלהתקיים . אך מה יכולה הרפואה לעשות במה שצף מצד זה או מצד זה של המחלה , מצדה האחד של הבריאות או מצדה האחר , עם הכפלת המחלה בשיח שכבר אינו אמיתי ואינו שקרי ? מה יכולה הפסיכואנליזה לעשות בהכפלת השיח של הלא מודע בשיח של סימולציה שלעולם אי אפשר יהיה לחשוף את פרצופו , כיוון שגם 4 הוא שוב אינו שקרי ? מה יכול הצבא לעשות עם המתחזים ? באופן מסורתי הוא נוהג לחשוף אותם ולהענישם לפי עקרון ברור של איתור וזיהוי . כיום הוא יכול לפטור משרות מתחזה מעולה כאילו היה הומוסקסואל , חולה לב או משוגע "אמיתי . " אפילו הפסיכולוגיה הצבאית נסוגה לפני הבהירויות הקרטזיאניות ומהססת בהבחנה בין האמיתי לשקרי , בין הסימפטום " המיוצר" לבין הסימפטום האותנטי . "אם הוא משחק כל כך טוב בלהיות משוגע , הוא באמת משוגע . " והוא אינו טועה : במובן זה , כל המשוגעים עושים סימולציה , ואי הבחנה זו היא הגרועה שבחתרנויות . כנגדה התחמשה התבונה הקלאסית בכל הקטגוריות שלה . אבל כיום היא גולשת מחדש מעבר להן ומטביעה את עקרון האמת . מעבר לרפואה ולצבא , אזורים נבחרים של הסימולציה , עניין זה נוגע לדת ולסימולקרה של האלוהות : "עמדתי על כך שבמקדשים לא תהיה אף סימולקרה כיוון שהאלוהות שפועמת בטבע אינה יכולה להיות מיוצגת . " היא יכולה גם יכולה . אבל למה היא הופכת כשהיא מתגלה ברבים בצורת איקונות , כשהיא מכפילה עצמה בסימולקרות י האם היא נותרת הערכאה העליונה המגולמת בפשטות בדימויים במסגרת תיאולוגיה חזותית ? או שמא היא מתנדפת בסימולקרות הפורשות בעצמן את הדרן ועוצמת קסמן - מנגנון חזותי של איקונות התופס את מקומה של האידיאה הטהורה והצלולה של אלוהים ? זהו בדיוק הדבר שמפניו חששו מחריבי האיקונות , שמאבק אלף השנים שלהם עודנו 5 כיום מאבקנו שלנו . בדיוק כיוון שהם חזו מראש את כל יכולתן של . 4 שאינו אמור להיפתר באמצעות ההעברה . ערבוביית שני סוגי שיח אלה הופכת את הפסיכואנליזה לאין סופית . . 5 ראו : . M . Perniola , Icones , Visions , Simulacres , p . 39

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help