sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

במערכת של מוות , או של תחייה בטרם עת ששוב אינה מותירה שום סיכוי לאירוע המוות עצמו . מעתה מוגן ההיפר ממשי מפני המדומיין ומפני כל הבחנה בין הממשי למדומיין , ואינו מותיר מקום אלא לחזרה המסלולית של דגמים ולהתחוללות סימולטיבית של הבדלים . אי ההוראה האלוהית של m D" 1 D' 3 להסוות פירושו להעמיד פנים שאין לנו מה שיש לנו . לעשות סימולציה פירושו להעמיד פנים שיש לנו מה שאין לנו . הראשון מתייחס לנוכחות , השני להעדר . אבל הדבר מסובך יותר , כיוון שלעשות סימולציה אין פירושו להעמיד פנים : "מי שמעמיד פני חולה יכול פשוט לשכב במיטה ולגרום לכך שיאמינו שהוא חולה . מי שעושה סימולציה של מחלה מייצר בעצמו כמה סימפטומים" ( מילון . ( Littre א 0 כן , העמדת פנים או הסוואה , מותירות את עקרון המציאות בשלמותו : ההבדל תמיד ברור , הוא רק מוסתר . ואילו הסימולציה מערערת על ההבדל בין ה"אמיתי" ל"כוזב , " בין ה"ממשי" ל"מדומיין . " האם המתחזה חולה או לא , שהרי הוא מייצר סימפטומים "אמיתיים ? " אי אפשר לטפל בו מבחינה אובייקטיבית בתור חולה וגם לא בתור לא חולה . הפסיכולוגיה והרפואה נעצרות כאן , נוכח האמת של המחלה שמאותו רגע כבר אינה בנמצא . שכן אם כל סימפטום יכול להיות " מיוצר , " ושוב אינו יכול להיתפס כעובדת טבע , הרי שכל מחלה יכולה להיחשב כמחלה ניתנת לסימולציה וסימולטיבית , והרפואה מאבדת את מובנה , כיוון שהיא יודעת לטפל אך ורק במחלות "אמיתיות" לפי סיבותיהן האובייקטיביות . הפסיכוסומטי מתפתח באופן מפוקפק בגבולות עקרון המחלה . ואילו כשמדובר בפסיכואנליזה , זו מפנה את הסימפטום מהסדר האורגאני לסדר של הלא מודע : זה האחרון שוב אמור להיות "אמיתי , " אמיתי יותר מן הקודם - אבל מדוע תיעצר הסימולציה בשערי הלא מודע ? מדוע לא "תיוצר" "עבודתו" של הלא מודע ככל סימפטום שהוא של הרפואה הקלאסית ? החלומות הם כבר כאלה . כמובן , הרופא המטפל במחלות נפש טוען ש"כל צורה של מחלת נפש מאופיינת על ידי סדר מסוים של רצף סימפטומים שאותו המתחזה . 3 [ בצרפתית המונח - dissimuler להסוות - משמר ויקה לפועל ( ולשם הפעולה ) , simuler שאובדת בתרגום לעברית [ .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help