sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה לקורא המצפה לעוד פרק בתולדות האנטישמיות בכלל ולניתוח גישתה האנטישמית של אחת הכנסיות הנוצריות הגדולות צפויה הפתעה . כאשר הוזמנתי לכתוב מונוגרפיה בםידרה המוקדשת לתולדות האנטישמיות שבהוצאת מרכז זלמן שזר לתולדות ישראל והמרכז הבינלאומי לחקר האנטישמיות ע"ש וידאל ששון - האוניברסיטה העברית בירושלים , שעניינה האנטישמיות הפרוטסטנטית הצרפתית , אכן התכוונתי למלא אחרי המשימה בכנות . לרשותי עמדו כבר אז , אחרי שנים ארוכות של עיסוק בפרוטסטנטים הצרפתיים , אם כי בהקשרים אחרים לחלוטין , טקסטים אנטי יהודיים ו"אנטישמיים " רבים . אלא שקריאה מעמיקה נוספת בכל הטקסטים הללו והעמדתם בהקשר רחב יותר הוכיחו לי , שלמעשה זהו נושא מדומה , והמדובר ב " בעיה מדומה " une question mal ) , ( posee אם להשתמש בביטויו המפורסם של לוסיאן פבר , ממייסדי אסכולת האנאל . י אין פירושו של דבר , שמעצבי התיאולוגיה הפרוטסטנטית הצרפתית כגון קלוין , בזה ( Theodore de Beze ) וממשיכיהם אהבו או אהדו את היהודים ; אלא שבקרב הכנסיות הקלויניסטיות הצרפתיות , בקהילות ההוגנוטיות בצרפת ובפזורה , ואחר כך שוב בצרפת , נוצרה תופעה חדשה של יחם ייחודי ליהודים וליהדות . התהוותו של יחם חדש זה היא נושאו של ספר זה . ביחס מיוחד זה יש ביטויים ומורשות אנטישמיים , ויחד עם זה הוא מהווה תופעה חדשה לחלוטין בנוף הידוע והעכור של האנטישמיות . ספר זה יעסוק בניתוח התופעה הזאת וינסה למצוא לה הסברים היסטוריים ולמקדה בתהליכים היסטוריים ארוכי טווח . כתיבתו של הספר התאפשרה הודות לעזרתם של רבים וטובים , גופים ויחידים . תודתי לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים עבור שני מענקי מחקר , שנועדו אומנם במוצהר למחקרים אחרים , אך נוצלו גם לצורכי המחקר הזה . תודתי והערכתי V , NIAS המכון ללימודים מתקדמים במדעי הרוח והחברה של האקדמיה למדעים של הולנד , שאיפשר לי את מלאכת הכתיבה והעריכה בתנאים "אוטופיים . " Lucien Febvre , 'Une question mal posee : les origines de la reforme francaise' , in : 1 . Au coeur religieux du XVI-e siecle , Paris 1957 , pp . 3-70 ( הופיע לראשוני , Revue' 2 Historique ) , CLXI ( 1929 ) , pp . 1-73

מרכז זלמן שזר לחקר תולדות העם היהודי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help