sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

המסקנה הפשוטה המתבקשת מתיאור הדברים , אולם על הקורא להגיע אליה בכוחות עצמו או , לחילופין , להניח הנחות יסוד אחרות שתתאמנה למה שעולה מתוכן המאמר . תפיסה קומפלמנטרית זו , המצדיקה ומאפשרת את קיומן החוקי המלא של שתי שיטות הלימוד זו לצד זו — הכול בהתאם למטרה שמציב לעצמו הלומד באותה שעה — היא שהכשירה את פרופ' גילת ליטול חלק חשוב בהקמתה של אוניברסיטת בר אילן , שכן היא אחת מאבני היסוד המונחות בבסיס קיומה האקדמי של האוניברסיטה במסגרת החברה הדתית המודרנית שאותה ביקשה לשרת . יישומה של תפיסה זו כמו גם השגת הכרה אקדמית ודתית כאחת בה ובעיקר בהישגיה החינוכיים והדתיים הלכה למעשה דרשה , מלבד שכנוע עמוק בצדקת הדרך , יכולת דיפלומטית של ממש וניהול מאבקים אידאולוגיים עם חוגים דתיים רדיקליים יותר . עמדה דתית מיוחדת זו , שבה דגל פרופ' גילת כל ימיו , באה לידי ביטוי יותר מכול בהפעלתו של בית מדרש מן הסוג הישן בתוך המסגרת האוניברסיטאית , באופן שבו ניתן לשלב בין שתי המסגרות ובכך לאפשר לסטודנט ללמוד במקביל על פי שתי שיטות הלימוד גם יחד , ולסיים כל אחת מהן במלואה . ניסיון לימודי מיוחד במינו זה — שנשתכלל עם הקמת מדרשה מקבילה לבנות , המאפשרת להן לימוד דתי מודרני מעמיק בסוגיות היהדות לצד לימודיהן האקדמיים — נתקל בהתנגדות קשה מצד חלק לא מבוטל של הסגל האקדמי , שראה בכך פגיעה בתדמית האקדמית של האוניברסיטה . כן התנגדו לו חלקים נרחבים של הציבור הדתי והחרדי , שראו בשילוב זה פגיעה בקדשי הדת , והוא חייב את קיומו לדבקותם של פרופ' גילת ועמיתיו לדרך ברעיון זה ולנכונותם להיאבק על דרכם בכל פורום מתאים . אך בעיקר קיים הרעיון הודות להצלחה המרשימה של המסגרת החדשה בקרב הנוער הדתי הישיבתי בארץ . נקי דעת היה פרופ' גילת , מתון וזהיר במחשבה , בדיבור ובמעשה , צנוע ומתרחק מן הבמה הציבורית . מתוך שחשש שמא ייכשל , חלילה , בלשונו ויאמר דבר שממנו משתמע משהו שלא התכוון לו , מיעט מאוד בדברים , בעל פה ובכתב , וחזר ובדק את ניסוחיו שוב ושוב . שנים רבות הקפיד להשתמש במטבע הלשון 'השתלשלות ההלכה' במקום ב'התפתחות ההלכה , ' מונח שהחברה

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help