sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:287

א . הסיבות להתנצחות המיוחדת עם אפיון . 1 אפאפרוד' טוס - השווה לעיל א . 1 , היקר לי מכל - דומה כי ראוי לתרגם "הנערץ עלי ביותר , '' שהרי הביטוי - TiniwTaTe ^ 01 - הוא גם בעל הוראה שכזו . מסרתי מידע על קדמות עמנו ... מכתבי ר & יניקים , הכשדים ווקצרים - הכוונה לכתבי הסופרים הצורים דיוס ומנאנדרוס מאפסוס ( א , , ( 158-155 ; 127-106 לכתבי הכשדים ( כלומר הבבלים ) ובראשם ברוסוס ( א , , ( 153-128 ולכתבי הסופר המצרי מאנתון ( לעיל , א , . ( 102-73 מטרתו הפולמוסית של יוספוס היתה , בין השאר , להזם באמצעות עדויות אלה את המסורות על מוצאם של היהודים ממצרים ולהוכיח את מוצאם הכשדי ; השווה להלן ב , p > , 8 לעיל א , . 130 , 71 הצגתי לעדות רבים מסופרי היוונים - רשימת הסופרים כוללת את פיתגורס , תיאופראסטיס , הרודוטוס , כוירילוס מסאמוס , קליארכוס מסולי , אריסטו , הקאטאייס מאבדירה ואחרים ( א , . ( 218-161 שמתי לאל את דברי מאנתון , כאירימון על הזמת דברי השניים ראה א , . 303-254 ואתרים - הכוונה להזמת דברי ליסימאכוס ( א , . ( 320-312 . 2 עתה אתחיל להזם את שאר הסופרים - על השימוש בפועל , i \ eyx ^ ראה א , . 4-3 האמירה " שאר הסופרים' מכוונת כמוע בראש וראשונה לאפיון , שההתנצחות עמו תופסת מקום מרכזי בספר השני של חיבורנו . שאר הסופרים הם אפולוניוס מולון ( הזכור להלן ב , , 148 , 145 , 79 , 16 , ( 295 , 270 , 255 , 236 ליסימאכוס ( ב , , ( 236 , 145 , 20 , 16 פוסידוניוס מאפאמיאה ( להלן ב , , ( 79 ומנאסיאס מפאטארה ( ב , . ( 114-112 T . 3 אפיון המדקדק - אפיון ( 'AiHwi' ) הוא ללא ספק שם מצרי , שנגזר , ( CPON ) d Ams--v הלא הוא כינויו של האל המצרי הנודע המסומל ברמות שור ; ראה 1 ח . Sperling 1886 , pp . iv-v , לדברי יוספוס ( ב , , ( 29 היה אפיון יליד מצרי , שנולד בשלהי המאה הראשונה לפסה"נ , או בראשית המאה הראשונה לסה '' נ , במצרים העליונה ( מערבית לתבאיס . ( הוא עקר לאלכסנדריה , שם רכש את השכלתו > כן את מיומנותו הגדולה ברטוריקה . הוא זכה לפרסום רב בספרות יוונית ובתחומי עיון אחרים , כמיוחד כמומחה בכתבי הומרוס , ולימים אף עמד בראש 'האסכולה ההומרית' באלכסנדריה , כתלמידו של דידיפטס ( Didymus ) וכיורשו של תיאון p ארטמידורוס . הוא כתב פירושים ולקסיקון אלפא-ביתי לכתבי הומרוס , שנעשו על פי הדרך שהותוותה על ידי מלומד אלכסנדרוני אחר , אריסטארכוס 145-217 ) לפסה"נ לערך , ( מי שנודע בהתעמקותו בשאלות דקדוק , לרבות ביקורת נוסח וביקורת ספרותית של כתבי הומרוס ושל גדולי המשוררים היווניים . בלקסיקון של אפיון השתמש סופר אחר , אפולוניוס סופיסטס , לכתיבת מילון משלו , שממנו שרד רק תקציר . בימי הקיסרים הרומיים טיבריוס וקלאודיוס ביקר אפיון ברומא ועסק שם בהוראה , ( Suda , S . V . 'ATT ( U ) V ) ובימי קאלינולה הוא אף ערך מסעי הרצאות ביוון כנואם ופרשן של שירת הומרוס , וזכה כשל כך לפרסום רב . ( Seneca , Epistulae Morales , LXXXVUI , 40 ) מלבד דברי פרשנות על הומרוס , כתב אפיון נם על הלשון הלטינית , על האלף-בית ועל סוניות לקסיקליות שונות , דברים שבגינם זכה מן הסתם לתואר 'המדקדק' (• , ( 6 7 P M-M- aTlK 6 s הנזכר על ידי יוספוס ( ב , , ( 26 , 15 , 14 , 12 ככתבי טאטיאן , ( Tatianus . O ratioadGraecos , 38 ) בכתבי קלמנס האלכסנדרתי Clemens Alexandrinus . ) ( Stromata , I , 21 : 101 , 3 וגם אצל יוליוס אפריקנוס ( ראה : אוסביוס , הכנה אוואננלית , י , . ( 6 , 10

מרכז זלמן שזר לחקר תולדות העם היהודי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help