sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

נרקיסיזם ואידיאליזציה האהבה , המושרשת באיווי ובעונג - הגם שהיא יכולה להימנע מהם במציאות , להציתם באופן סמלי או דימיוני בלבד , - מולכת , כמוסכם , בין שתי גדות הנרקיסיזם והאידיאליזציה . הוד מעלתו האני משליך ומפאר עצמו , או מהפרק לחתיכות ושוקע , בעודנו משתקף באחר מאודר : [ idealise ] נשגב , מי ישווה לו , ראוי ( לי (? כשם שעלול אני לא להיות ראוי לו , ואף על פי כן נוצר למען איחודנו שאינו בר פיצול . כל שיחי האהבה עסקו בנרקיסיזם , וכוננו עצמם כצפני ערכים חיוביים , אידיאליים . תיאולוגיות וספרויות , מעבר לחטא ולדמויות השטניות , מזמינות אותנו לתחום בתוך האהבה את הטריטוריה הסגולית לנו , להיבנות כסגוליים , כדי לחרוג מעצמנו כלפי אחר נשגב , מטפורה או מטונימיה של הטוב הריבון . מאחר שאנו חסרים כיום את הסגולי , עטויי אבייקציות למכביר , ומאחר שציוני הדרך שהבטיחו עלייה לעבר הטוב התגלו כמפוקפקים , יש לנו משברי אהבה . נדבר גלויות . חסכי אהבה . צפני אהבה חדשים יהיו לנו , אדרבה , בחבלים הללו שבהם מצטיירת מפה חדשה של סגוליות ללא בעלות , מקום שאידיאליזציות חדשות , ארעיות לעד , ועם זאת תקפות ברגע ההווה , שובות אותנו . על כך מדברים על הספות , קהילות שוליים תרות אחריהם בפרשן מן המוסר הרשמי - ילדים , נשים , בני אותו מין , זוגות הטרוסקסואליים , לבסוף ( הכי מחפירים , משום שהכי בלתי צפויים . ( בטרם ניווכח כי מגוון ההיסטוריה , הסיפורים , מסתיר כמיהות חסינות וקבועות . אוניברסליות ? מערביות על כל פנים , שכן הללו יהיו גבולות מסענו . אהבה כהשאה , אהבות העברה [ transfen ] הניסיון המאוהב קושר לבלתי הפרד את הסמלי ( האסור , בר ההבחנה , בר החשיבה , ( הדימיוני ( מה שהאני משווה ברוחו כדי להחזיק מעמד ולהתפתח ) והממשי ( הבלתי אפשרי שבו הריגושים שואפים לכל , ואין מי שיתחשב בעובדה שאני חלק ותו לא . ( המציאות , הנחנקת בתוך גרעין הדוק זה , נעלמת : אינני מתחשב בה , ואני מפנה אותה , אם אני חושב עליה , לאחד משלושת המערכים האחרים . פירושו של דבר , שבאהבה אינני חדל לשגות ביחס למציאות . מן הטעות עד להזיה , עלולה אולי ההונאה לחפוף לשיחי , אך בבטחה לתשוקותי : ההונאה - תנאי להתענגות ? כל הפילוסופיות של המחשבה , מאפלטון עד לדקארט , קאנט והגל , המכוונות להבטיח לניסיון המאוהב אחיזה במציאות , גדעו ממנו את מועקתו , כדי לצמצמו למסע חניכה המופח על ידי הטוב העליון או הרוח המוחלטת . התיאולוגיה בלבד , ובעיקר במדוחיה המיסטיים , מניחה לעצמה להיסחף

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help