sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

אין מדברים על . יש לנו הרושם בפשטות שאנו מדברים סוף סוף , לראשונה , באמת . אבל האם זה באמת כדי לומר דבר מה ? לא בהכרח . ואם לא , מה בדיוק ? אפילו מכתב האהבה , הניסיון הסוטה בתום לב למתן את המשחק או להניעו מחדש , מוטבע מדי באש המיידית כדי לדבר רק "עלי" ו"עליך , " אף על " אנחנו" הנובע מאלכימיית ההזדהויות , אבל לא על מה שנרקם בפועל בין זה לזה . לא על מצב המשבר , ההתמוטטות , השיגעון העלול לסחוף את כל סכרי התבונה , כשם שהוא עשוי , כמו הדינמיקה של אורגניזם חי במלוא צמיחה , להפוך טעות להתחדשות , לעצב מחדש , לתקן , להחיות גוף , הלך נפש , חיים . אפילו שניים . אף על פי כן , אם נסכים , בניגוד למאוהבות הצעירות הספקניות שלנו , שחרף העדר מידה משותפת לריגוש ולמובן המופעלים על ידי הגיבורים , ניתן לדבר על אהבה אחת , על אהבה באלף רבתי , עלינו להסכים גם שמחייה ככל שהינה , אין האהבה דרה בנו לעולם מבלי לכוותינו . אי אפשר לדבר עליה מסתמא , ולו לאחר מעשה , אלא על בסיס כווייה זו . הךפיון המעודן , הנובע מן ההגדלה המופלגת של האני המאוהב , החריג בגאוותו כבשפלותו , נעוץ בלב הניסיון . פצע נרקיסיסטי ? מבחן סירוס ? מוות לעצמי ? הללו הן מלים אכזריות הקרבות למצב זה של שבריריות עמידה , כוח שאנן המזדקר מאשד האהבה , או שאשד האהבה זנח , אך הטומן תמיד , תחת ארשת ריבונות שנכבשה מחדש , חותם כאב נפשי כגופני . חותם רגיש זה מורה לי - דרך האיום והעונג שהוא נוצר עבורי , ובטרם אסגר שוב , זמנית כנראה , בציפייה לאהבה אחרת שנדמית בלתי 3 אפשרית לפי שעה - שבאהבה "אני" היה אחר . ניסוח זה , המוליכנו לשירה או להזיה קודחת , מציע מצב של אי יציבות שבו חדל היחיד להיות בלתי ניתן לפיצול ומוכן להיאבד בתוך האחר , למען האחר . באהבה , סיכון שעלול להיות טראגי אלמלא כן , מתקבל , מנורמל , מובטח לגמרי . הכאב שנותר עם זאת מעיד על הרפתקה זו , אכן נסית , שבה יכולתי להתקיים בעבור אחר , דרכו ולנוכח מבטו . כשחולמים על חברה מאושרת , הרמונית , אוטופית , מדמיינים אותה בנוייה על אהבה , מכיוון שזו מרוממת אותי תוך שהיא מתעלה מעלי או חורגת ממני . אף על פי כן , רחוקה מהיות הבנה אהדדי , שקולה האהבה התאוונית פחות לתנומה הרוגעת של ציוויליזציות מפוייסות , מאשר לקדחתן , שחרורן , שברן . פסגה שברירית שבה מוות ותחייה מתמודדים על השלטון . איבדנו את הכוח והביטחון היחסי שהקודים המוסריים הוותיקים ערבו לאהבותינו , משאסרו עליהן או קבעו את סייגיהן . תחת האש הצולבת של חדרי ניתוח גינקולוגי ואקרני טלוויזיה , כרינו לאהבה בור שאין לדבר עליו , לטובת עונג , איווי , אם לא מהפכה , התפתחות , ארגון , ניהול , משמע לטובת הפוליטיקה . בטרם נגלה תחת עיי המבנים האידיאולוגיים הללו - השאפתניים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help