sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פרק א : בשבח האהבה רחוק ככל שאני זוכרת את אהבותי , קשה לי לדבר עליהן . התרוממות זו מעבר לארוטיזם היא אושר מופלג כשם שהיא סבל טהור : זה גם זה מחשיקים [ mettent en passion ] את המלים . בלתי אפשרית , לא הולמת , רומזנית לאלתר כשהיינו רוצים שתהיה הכי ישירה - שפת האהבה היא המראת מטפורות : ספרות . כשפה יחידית , אני מאמצת אותה רק בגוף ראשון . אף על פי כן , אשוחח כאן עמכם על מעין פילוסופיה מאוהבת . שהלא , מהי הפסיכואנליזה אם לא חיפוש אינסופי אחר תחיות דרך ניסיון אהבה השב ומותחל כדי להיעתק , להתחדש , ואם אינו מפורקן ' , [ abreagie ] הוא נאגר ומשוכן למצער בלב החיים המאוחרים של המטופל כתנאי המיטיב עם התחדשותו המתמדת , עם אל מותו ? אני מודה כי גורלן המיוחד של אהבותי ( שמא עלי לומר של פגיעותי שלי המסתתרת תחת מסכת עירנות (? מחמיר את אוזלת שיחי מול המקלעת של מיניות ואידיאלים שרוגים שמהווה ניסיון האהבה . ומוליכני לבכר , על פני מעשה הכישוף הלירי או התיאור הפסיכו פורנוגרפי , את השפה ההיסטורית משהו של 2 אחר מעשה . האם שם מתכנסת גם השתיקה ( המאוהבת ) של המטפל ? אין להבין את הדברים הללו אך ורק כזהירות , רתיעה או פחד מלהיכוות . למעשה , ההרגשה שהיה עלינו , באהבה , לבזבז איוויים וכמיהות , אם לא לוותר עליהם , כלום אינה המחיר שאנו צריכים לשלם על אלימות תשוקותינו כלפי האחר ? אהבה המכונה אל נכון עד שיגעון , התפרצות העלולה , במוחלטותה , להגיע לכדי פשע נגד האהוב , חיה בשלום עם צלילות חריפה , על אניית , [ surmoique ] אכזרית , ועם זאת , היא בלבד יכולה לקטוע זמנית את זו האחרונה . כהימנון למתנה הכלילה לאחר , אהבה מעין זו היא בה במידה , וכמעט מפורשות , הימנון לעוצמה הנרקיסיסטית שבעבודה עלולה אני להקריב אפילו אותה , להקריב את עצמי . אם מטעימה אני את כור הסתירות ואי ההבנות באהבה - אינסופיות המובן וליקוי המובן באחד - הרי זה מפני שככזו , היא מאפשרת לי לא למות מחנק תחת בליל העמדות הפנים והפשרות שמציעה לנו הנוירוזה בקבוצה או בשניים . אני מחזיקה בה בתור שכזו גם בחלל אוזני לכל אתנמנם לנוכח התלאות ואי הנחת של מטופלי , למען תחולל , אדרבה , סכנת מוות , סכנת חיים . היא מתגלה בתור שכזו בתעייה של הקונוטציה המטפורית . אכן , בלהט המאוהב , נמחקים גבולות הזהויות הסגוליות , בו בזמן שמטשטש דיוק ההוראה והמובן בשיח המאוהב ( עליו כתב בארת את הפיגמנטים " כה באנינות . ( כלום מדברים אנו על א . R . Barthes , Fragments d ' un discours umoureux , Ed . du Seuil , coll . "Tel Quel " , 1976 .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help