sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

יותר . באופן שאינו לגמרי בלתי קשור לזיהויו של זימל כיהודי , ככל הנראה , נתפסה צורת מחשבתו כשלילית מיסודה , ככזו שמסוגלת רק לבקר ולפרק ולא ליצור ולבנות . היה מי שכינה חשיבה זו "דיאלקטיקה ללא העלאה ; " אחר התבדח ( במה שניתן לתרגם באופן חופשי ולא 4 מדויק ) כי "מה שאיננו - יזומל" - ( "Was nicht ist wird erssimelt ") ביקורת שזימל דחה כלא נכונה וכבלתי הוגנת - ואחר דימה את מחשבתו של זימל לזיקוקין די נור , שמתפוצץ באופן מרהיב אך לא 5 מותיר אחריו עצם בר אחיזה . וישנו גם ההיבט הממסדי : בניגוד לעמיתיו מייסדי הסוציולוגיה האקדמית , ובר ודורקהיים , שהשפעתם הממסדית הייתה גדולה , זימל לא העמיד תלמידים שניתן להגיד עליהם כי הוציאו לפועל את תוכנית עבודתו , ולא יצר אסכולה מובהקת . הוא לא יסד כתב עת , ולא תיעל ערוצי מחקר באמצעות מפעלי עריכה או ההדרה . כמו בעניינים האחרים שצוינו לעיל , היו לכך חסרונות ברורים מבחינת השפעתו , אך גם " יתרונות" מסוימים . בעוד שהשפעתו של דורקהיים , למשל , הגיעה לשיא ואחר כך , כטבען של אסכולות , דעכה , הרי שהשפעתו של זימל הייתה מראשיתה מבוזרת ולא אחידה - ונותרה כזו עד היום . מנקודת הראות של ראשית המאה העשרים ואחת , קרוב זימל ברוחו לשלהי המאה העשרים , לזרמים פוסט מודרניים מסוימים בעידן הקפיטליסטי המאוחר , יותר מאשר זרמים אחרים בני זמנו . אבל "אפקט מציאות" זה , כפי שכינה אותו תלאן בארת , עשוי גם 6 להטעות . מי שיתפתה לקרוא את זימל כאילו הוא אכן כותב עכשווי , יתאכזב לגלות שהוא אינו עומד בכללי התקינות הפוליטית העכשווית ( וגם אינו דקונסטרוקציוניסט . ( דווקא באותם היבטים אשר זימל קיבל כמובנים מאליהם , ואשר לא היו כלל מושא הטיעון שלו , עשויים הקוראים להכיר בבירור כי זימל היה שותף לערכי התרבות של זמנו . . 4 מצוטט אצל וולף : Kurt H . Wolff , "Introduction " , in : Kurt H . Wolff , . The Sociologyof Georg Simmei , New York . Free Press , xliii , note 13 . 5 מצוטט אצל גאסן : Kurt Gassen , "Erinnerungen an Simmel von Kurt Gassen " , in : Kurt Gassen and Michael Landmann ( eds . ) , Buch des Dankes an Georg Simmel : Brief e , Erinnerungen , Bibliographie . ( Berlin : Duncker & Humblot , 1958 ) , 303 . 6 ראו : Roland Barthes , "The Discourse of History " , trans . Stephen Bann , Comparative Criticism : A Yearbook 3 , ed . E . S . Schaffer . ( Cambridge : Cambridge University Press , 1981 ) , 17

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help