sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:162

נעלה יותר , תוך התנתקות משאר הכיתה - ואולי אף השכונה והקהילה - היה שלב נוסף בתהליך מתמשך של התפרקות קהילתית . בשעה שחברי ועד החינוך באו לדון במדיניות ההקבצות , היה כבר חלק גדול מן המימסד הישראלי הוותיק שותף לתפיסה בדבר התחלקותה של אוכלוסיית התלמידים לקבוצות איכות שונות , ואף אימץ תפיסות חברתיות אנטי-שוויוניות . מבחינה זאת , היתה בו נכונות לאמץ גישות דומות לאלה שרווחו בקרב הוואספים האמריקאים בתחילת המאה העשרים . ח"כ אונא , ה"ייקה" איש המפד"ל , נתן ביטוי ברור לכך , במהלך דיון על החינוך לילדים "טעוני טיפוח , " שהתקיים , 18 . 3 . 63-ב כשנה קודם לדיון כשאלת ההקבצות . אונא , מראשי הקיבוץ הדתי , חבר קיבוץ שדה אליהו , היה גם הוא , כמו עקיבא ארנסט סימון , קרל פרנקנשטיין ושרגא עדיאל , יליד גרמניה . בגרמניה הוא סיים את בית המדרש לרבנים על-שם הילדסהיימר בברלין . בישראל הפך להיות חלק מקבוצת הפעילים ה"ייקים" של המפד"ל , כמוהו כיוסף בורג , מי שהיה שר הפנים בממשלת ישראל . אונא היה יושב ראש המועצה לחינוך ממלכתי דתי במשרד החינוך , ובין השנים 1956 1958-ו שימש גם כסגן שר החינוך . " מי שהוא סבור" אמר אונא , "שהתחלנו ללכת בדרך של התאמת תכנית לצרכי התלמידים והשתחררנו מן האליל של השוויון הפורמלי , אינו אלא טועה . עדיין הוא מרקד בתוכנו , הוא רק לבש צורה חדשה ואיני בטוח אם הצורה החדשה אינה מסוכנת יותר מהצורה הישנה . השאלה מהן מטרות החינוך שנציג לעצמנו , לתלמידים השונים . נזרקה סיסמא : חינוך תיכון ובהמשך חינוך אקדמאי לכל ילד כישראל . לא היה ברור מה הכוונה של הסיסמה הלכה למעשה , אבל חשוב מה משמעותה הציבורית , מה השפעתה על הדור הצעיר , כיצד תובן הסיסמה הזאת אצל הדור הצעיר . נדמה לי שהסיסמה תובן כך שכל אחד יכול להגיע לחינוך תיכון וגבוה וכל אחד מגיע לו שיוענק לו חינוך זה . אנחנו יודעים שהאחוז של אלה שיכולים להגיע לחינוך תיכון ולחינוך גבוה אינו גבוה ביותר . בארצות התרבות האחוז לא מגיע ליותר , 25 % -30 % -מ אבל לא הרוב , בוודאי לא כולם . אם כן מה תהיה התוצאה מזה שהצעירים לא יכולים להגיע ? אם ינסו ללכת בדרך זאת ,

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help