sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:160

דרש לכלול את הערבים במדיניות החינוך הממשלתית , בהיותם אזרחים של המדינה . מבחינה זאת , נקט בעמדה חריגה , שלא נמצאו לה שותפים - אף לא אחד - בדיונים של ועד החינוך . באותן שנים היו הערבים נתונים עדיין לממשל צבאי ונחשבו ציבור עויין לכל דבר . גם כיום , לאחר 30 שנה , יהודים רבים אינם רואים את הישראלים הערבים כאזרחים שווי זכויות ; לדוגמא , ממשלתו של רבין מותקפת השכם והערב על כך שהיא נסמכת על רוב חוסם של "ערבים , " כאילו אין מדובר באזרחים לכל דבר . מצד שני , סימון הציע לכלול את הערכים כמעמד דומה לזה של המזרחים : לא כמועמדים להצטרפות מאסיבית אל האליטה האינטלקטואלית , אלא כציבור אשר רובו הגדול אינו מסוגל כלל להגיע למעמד שכזה , ואשר על כן יש לאפשר לחלק ממנו לטפס למעלה , כדי שיוכל לשמש כהנהגה מתורבתת היכולה ליטול חלק במשחק על-פי הכללים הנקבעים על-ידי אנשים כארן וכסימון . דבריו של סימון בזכות הנהגת ההקבצות התקבלו בברכה ובהסכמה על-ידי זלמן ארן . שר החינוך , אשר לרגל עיסוקיו נאלץ לעזוב את הדיון כתום דבריו של סימון , התחיל את הסיכום שלו בהבעת תודה לפרופסור סימון , "אשר בדרכו שלו אמר דברים אשר אני תמים דעים ותמים לב איתם" ( שם . ( 21 : ארן , סימון ושותפיהם לדעה הודרכו בראש ובראשונה על-ידי הרצון לשמר ולבסס את מעמדו הרם של המסלול הלימודי ה"טוב , " זה שתחילתו בבית-ספר יסודי של ילדי ותיקים והמשכו בבית-ספר תיכון . ההקבצות איפשרו למערכת החינוך המדינתית להימנע מחלוקה מחדש של משאבים חינוכיים , במעין טריפת קלפים מחודשת הנעשית כאשר מצטרף לשולחן שחקן חדש . ההקבצות איפשרו למיעוט של מזרחים לקבל שירות חינוכי טוב יותר , ובדרך זאת להתקדם - ולהוכיח כביכול תוך כדי התקדמותם כי המערכת פתוחה לכל , וכי הדבר היחיד המבדיל בין הצלחה לכשלון הוא ההשקעה האישית והנתונים האישיים - ולא העובדה שהמשאבים החינוכיים מחולקים בצורה בלתי-שוויונית . מבחינה זאת , ההקבצות לא היו צעד בודד : הפנימיות של האגודה לקידום החינוך , אשר שלפו , בעבר ואף כיום , צעירים וצעירות משכונות ומעיירות פיתוח שאין בהן בתי-ספר תיכוניים עיוניים והעבירו אותם

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help