sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:159

היו אצלנו אורחים רבים שהסבו מסביב לשולחן . העוזרת הוותיקה , שמה היה גרטרוד , או בלשון הימים ההם 'המשרתת , ' [ ובלשון שנות החמישים - "עוזרת ; " העוזרות בשנות 50-ה היו ברובן מזרחיות ; ש . ס [ . נכנסה לחדר האוכל המרווח וטס גדול ומלא בידיה . אך רגלה מעדה לרגע קט , וכל הכלים נפלו ארצה וחלקם נשבר . אמא ז"ל גילתה סימנים שלא העידו על שמחה דווקא , אך אבא ז"ל [ שבימים כתיקונם בוודאי לא נגע בכלים ולא נכנס למטבח ; ש . ס [ . קם ועזר לבחורה המסכנה , שהסמיקה כולה , באיסוף הכלים והשברים . זה היה חינוך ללא הוראה וחינוך יעיל מאוד" ( שם : שם . ( וכדי שלא להותיר ספק באשר לדעתו של סימון על מעמדם של הילדים המזרחים , הוא הוסיף : "כולנו אינטלקטואלים , ולפיכך חלק מאיתנו עוסק באותו ספורט אינטלקטואלי מובהק , המכונה אנטיאינטלקטואליזם ( צחוק . ( ספורט זה נמנה באמת בין התחביבים של אנשים משכילים . ברם , איננו מנת חלקם של הילדים שבהם אנחנו דנים . הם , לצערי , עוד רחוקים מאוד מרמת השכלה בה יוכלו להרשות לעצמם לעסוק בספורט מעודן זה" ( שם = שם . ( נקודה מעניינת אחרונה בדבריו של סימון נוגעת לעמדתו ביחס לערבים אזרחי ישראל . כידוע , בתי-הספר הערביים בישראל נמצאו באותן שנים , ובמידה רכה עד היום , בשוליים המרוחקים של מערכת החינוך הישראלית . מרבית הרפורמות והחידושים שהונהגו על-ידי משרד החינוך ועל-ידי יזמים אחרים לא יועדו למגזר הערבי . ההגדרה של "תלמידים טעוני טיפוח" התייחסה במפורש במשך שנים אך ורק ליהודים יוצאי ארצות ערב ( ר' משרד החינוך , . ( 1994 סימון , פעיל ב"ברית שלום , " יצא בוועד החינוך נגד נוהג זה , והביע עמדה חריגה , כאשר תבע לכלול במדיניות ההקבצה גם את הערבים : "אסור לנו כמדינה דמוקרטית וכבני העם היהודי , היודע את טעמו המר של מיעוט , שלא להכניס אותם עשרה אחוזים של אוכלוסייתנו לכל תכנית חינוכית שאנחנו חושבים אותה לטובה לשאר הילדים" ( ישיבת ועד החינוך , , 15 . 6 . 64 ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 19 התבטאות קצרה זו מקפלת בתוכה מידה גדולה של שניות , שאיפיינה במהלך השנים את עמדותיהם של רבים מן האינטלקטואלים הליבראליים הישראליים , המזוהים באופן קולקטיבי כ"שמאל . " סימון

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help