sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:158

המדינות , מסין ומבריח המועצות מזה , עד ארה"ב מזה" ( שם : שם . ( עוד קודם לכן אמר שותפו של סימון לדעה , שרגא עדיאל , לחברי ועד החינוך כי "אנחנו אחת ממערכות החינוך המעטות בעולם שעדיין שומרת על מדיניות של הקבצה הטרוגנית [ דהיינו , אי הפרדה להקבצות ; ש . ס [ . לאורך כל שמונה שנות הלימוד , מ-א' ועד ח "' ( שם . ( 3 = סימון הציג את ההפרדה להקבצות , ובעקבות כך לאליטות וללאאליטות , לא רק כתפיסה חינוכית מודרנית , אלא גם כמעשה של היענות לדחפים אישיים של התלמידים עצמם . הוא תיאר את המתרחש בבתיהספר בשכונות ובעיירות הפיתוח במונחים דרוויניסטיים מובהקים : " הילדים הללו רוצים לעלות בחברה , והם יודעים לפחות בחלקם שעלייה זאת תלויה בהישגי לימודים . לעתים אף בוער בהם אגואיזם חזק , כמו אצל כולנו , ויש שהוא מגיע לידי קנאה ושנאה לגבי ילדי הוותיקים ... התכנית הזאת [ ההקבצה ; ש . ס [ . היא צעד חשוב בכיוון הנכון , ואם תצליח , תווסת ותכוון את השאיפות האגואיסטיות הללו , לעלות עליה פרטית ולהתבולל בתוך היישוב ש'הגיע , ' יהיה הוא אשכנזי או ספרדי " ... סימון סיים את התיאור בהעלאה נוספת של רוח הרפאים של ואדי סליב : ההקבצות , אמר , יוכלו להכניס את השאיפות האגואיסטיות הללו "אל מסלול קונסטרוקטיבי תחת דסטרוקטיבי" ( שם . ( 18-19 : אל נוכח "מציאות" חברתית זו שבה החזקים הם השורדים , ביקש סימון להציג את סגל ואת מסינגר לא כפי שבוודאי ראו את עצמם , דהיינו , כמייצגים של עמדות חברתיות נאורות , אלא כמייצגים של ריאקציה חברתית : "אין לך כיום במדינת ישראל דבר ריאקציונרי יותר ( למעשה , לא להלכה , " ( אמר , "מאשר לעכב את עלייתם האינטלקטואלית והמקצועית של אותם ילדים וצעירים הראויים לכך בין העולים החדשים " ... > שם . ( 18 : סימון אף מצא לנכון לכלול בדבריו סיפור אישי מבית הוריו שבברלין . את הסיפור הזה ניתן לקרוא כאלגוריה למצב החברתי שעמד ברקע הדיון . ביוצאו נגד חברים בוועד החינוך שטענו כי ההקבצה היא שיטה הבאה להקל על ההוראה , אך היא מאיימת על החינוך , אמר סימון : "אני מטיל ספק בתוקפה של ההפרדה הרווחת בין חינוך והוראה ... זוכרני , למשל , את אחד האירועים בבית אבא שחינכו אותי .

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help