sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:157

המזרחים שזה מקרוב באו גרו בעיר התחתית , בשכונות הפלסטיניות הנטושות , שואדי סליב היתה אחת מהן . הם למדו בבתי-ספר נפרדים , ולא באו במפגש עם בני גילם האשכנזים הוותיקים . אחד מחברי ועד החינוך , משה רינות , מי שהיה מאוחר יותר מנהל מחלקת החינוך בעיריית חיפה , הצביע על ההבדל באיכות החינוך בין בתי-הספר בעיר התחתית ובין אלה שעל ההר כבעייה מרכזית , ואף הציע להקים בתיספר על-אזוריים בהם ילמדו זה לצד זה תלמידי הכיתות הגבוהות , ז' וח' - רעיון שיושם מאוחר יותר במסגרת מה שקרוי "אינטגרציה ; " " אם אנחנו לוקחים שתי כיתות בואדי סליב ועושים הקבצה אין בכך פתרון , " אמר ( שם . ( 11-. אלא שארן , עדיאל וסימון חתרו , כאמור , בדיוק לכך - ליצירת הקבצה גבוהה בואדי סליב ובשכונות דומות לה ברחבי הארץ , שתאפשר להצמיח אליטה מקומית משכילה , יחסית , וקרובה בערכיה לאלה של האליטה השלטת . בעוד שארן ביקש למצוא מענה לאתגר הפוליטי שהציבו בפני חבריו להנהגת מפא"י מנהיגי ואדי סליב , סימון ראה את מדיניות ההקבצות כחלק אינטגרלי של תפיסתו את מערכת החינוך , כמסגרת שתפקידה המרכזי הוא עיצובה של האליטה החברתית . ההקבצה , אמר סימון , מאפשרת "את ביצועו של אחד התפקידים החינוכיים החשובים ... והוא : יצירתן של עליתות-הצטיינות שונות באותה כיתה ממש . למשל , ילדים שאינם מתקדמים בקצב מהיר בשלושת המקצועות של ההקבצה או בשניים או באחד מהם , עשויים בכל זאת להצטיין משאר חבריהם בכמה פעולות משותפות , אם בשירה או בציור " ... ( שם . ( 18 : אך הוא מיהר והבהיר : "במבנה החברה המודרנית תהיה בכל זאת העליתה האינטלקטואלית-מקצועית בחינת עליתת-העליתות . עלינו לשאוף לכך , שתהיה גם בעלת רמה מוסרית ואזרחית גבוהה" ( שם : שם . ( סימון , שידע כי הוא ניצב בפני אנשים שחלקם דגלו עדיין בתפיסות חברתיות שוויוניות , השתמש בעמדת הסמכות האינטלקטואלית שלו כדי להציג את דבריו כאילו הם חלק ממוסכמה חדשה ההולכת וחובקת את כל העולם : ... " תהיה זו רומנטיקה מסוכנת , " אמר בהתכוונו לסגל ולמסינגר , "להניח שאנחנו בארצנו הקטנה נהווה לאורך ימים יוצא מן הכלל מן המבנה הנוצר והולך בכל ארצות תבל ובכל משטרי

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help