sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:156

הלקוחים מעולם ההתגוששות בין מפא"י ובין יריבותיה משמאל - במקום שיתמודד עם המשמעות הפוליטית-מעמדית של מדיניות ההקבצות . תוך כדי כך הוא הצליח להעמיד את ארן ואת עצמו כמי שמצויים מעל המקח והממכר הכין-מפלגתי השיגרתי , וטרודים בקידומה של מדיניות בעלת חשיבות לאומית וחברתית א-פוליטית ועל-פוליטית . אלא שהמימד הפוליטי-קולקטיבי היה בכל זאת שזור בכל מלה מדבריו של סימון . סימון הוא זה אשר ניסח בצורה ברורה ביותר את היעד המרכזי של מדיניות ההקבצות : לטפח , בקרב אוכלוסיית התלמידים והתלמידות המזרחים , שכבה קטנה , אשר , מצד אחד , תשמש כהנהגה לעדה , ומצד שני , תשמש ראייה להצלחת מערכת החינוך הישראלי , ותשקיט מחאות על קיפוח של כלל העדה . כזכור , שתי תופעות בעלות השלכות פוליטיות מרחיקות לכת עמדו ברקע הדיון : האחת , אי-הגעתם של מרבית התלמידים המזרחים לתיכון ולאוניברסיטה , ונשירתם של רבים עוד קודם לכן ; השנייה , המרי של ואדי סליב , 1959-ב מרי שהתפרש כמעשה של ערעור על מעמדה של הנהגת המדינה , וכרמז לאפשרות של התארגנות קולקטיבית מזרחית עצמאית . המרי של ואדי סליב הצטייר בעיני רבים כפעולה של צעירים לא מתורבתים ואלימים המאיימים לשבור את כללי המשחק ( דהאן-כלב , . ( 1992 הם הוצגו בבריונים אלימים , חסרי חינוך ושלוחי רסן . המנהיגים הועמדו למשפט והושמו בכלא , כשהם זוכים במהלך המשפט ליחס של פושעים פליליים - ולא של מנהיגים של תנועת מרי פוליטית . הזעזוע שגרמו המנהיגים הצעירים של ואדי סליב למימסד הפוליטי והתרבותי הישראלי עמד ככל הנראה ברקע דבריו של פרופסור סימון לפני ועד החינוך . "הרבה יהיה תלוי , " הוא אמר , "בהכרעה מי ומי יהיו המנהיגים של אחינו העולים בדור הבא . יכול להיווצר על נקלה טיפוס מנהיג שכוח רצונו עולה על השכלתו ועל עיכוביו ( הכוונה לעכבותיו ; ש . ס ( . המוסריים . לעומת זאת ניתן לחנך טיפוס אדם אחר , המצטיין במאזן בריא בין השכלה טובה , מצפון מפותח וכוח רצון" ( ישיבת ועד החינוך , , 15 . 6 . 64 ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 19 העיר חיפה , שבה פרץ המרי של ואדי סליב , ייצגה נאמנה את תמונת הבידול במגורים , וכתוצאה מכך בחינוך , בין מזרחים לאשכנזים .

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help