sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:155

( שם . ( 4 : ארן היה ככל הנראה רגיש לביקורת זו על ההקבצות , ובחר להתחזק מכך שהמורים והמנהלים לא העלו את הבעייה , במקום להשיב באופן ענייני למבקריו בתוך ועד החינוך . ואולם ארן בחר שלא להסתמך רק על עוצמת הטיעונים שלו , ובבואו להתייצב אל מול אנשי ועד החינוך הוא הפעיל את מלוא משקלו הפוליטי . המסר שלו היה חד וחלק : המצב החברתי מחייב מדיניות חדשה , המורים והמנהלים אומרים שהשיטה פועלת , ומשרד החינוך מתכוון לרוץ קדימה עם השיטה . "זה [ הביקורת הציבורית ; ש . ס [ . לא ישפיע עלינו , זה רק מעצבן . זה לא ישפיע על המעשה . אנחנו נעשה את שלנו " ... מי שנטל על עצמו את עיקר עבודת הצידוק של מדיניות ההקבצות היה עקיבא ארנסט סימון . סימון , פרופסור לחינוך , שלימים זכה בפרס ישראל לחינוך , הגיע לישראל מברלין . 1928-ב הוא היה מקורב למרטין בובר ופעל לצידו באגודת "ברית שלום , " שדגלה במדינה דולאומית . הוא אף ערך את בטאון התנועה , בעיות היום . בתקופה שלאחר מלחמת ששת הימים היה פעיל בתנועות שמחו נגד הכיבוש , ביניהן של"י ( שטרן , . ( 1980 ואולם , מעל לכל נודע כאיש רוח ומוסר - בניגוד לארן , שנודע בעוצמתו הפוליטית . כמו ארן , גם סימון פתח במתקפה ישירה על המתנגד העיקרי , מרדכי סגל . הוא ביקש מסגל כי "ישתדל להשתחרר בבירור זה מאידיאולוגיזציה פוליטית יתירה" ( ישיבת ועד החינוך , , 15 . 6 . 64 ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 18 בהערה זאת ביקש ככל הנראה סימון להעמיד את עצמו - ואת ארן - במישור נעלה ו"טהור" מזה של סגל . לאמיתו של דבר , אימוץ מדיניות ההקבצות היתה צעד שקשה להעלות על הדעת פוליטי ממנו - במובן זה שעתידות היו להיות לו השלכות מרחיקות לכת על סיכויי הקידום של מרבית התלמידים המזרחים . קל היה לעמוד על פוליטיותו של הצעד אילו נטלה חלק בדיון נציגות מגובשת של מזרחים , אשר היתה מציגה את ההפרדה להקבצות במערומיה , כשיטה הבאה להכניס פירוד בין מזרחים לבין עצמם , או , בערים הגדולות , להפריד בין אשכנזים ובין מזרחים - כפי שתיאר זאת יוסף שפירא . ואולם בהעדר נציגות שכזאת , יכול היה סימון לטעון כנגד פוליטיקה במובן של התגוששות בין-מפלגתית - ולהציג את סגל כמי שמעלה טיעונים

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help