sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:154

הסתמכות זו של ארן על קוננט היא מעניינת . ג'יימס קוננט שימש , בין השנים 1933 , 1953-ל נשיא של אוניברסיטת הארווארד , בית החינוך האקדמי של האליטה של ארה"ב . במלחמת העולם השנייה הוא שימש כאחד מראשי הביון האמריקאי , וייעץ לנשיא רוזוולט בתחומים שונים , כולל בתחומים הנוגעים להבטחת מעמדה של ארצות-הברית כמעצמתעל לאחר המלחמה , בייחוד בתחום הטכנולוגיה והמדע ; מאוחר יותר שימש נציב עליון ובהמשך שגריר של ארצות-הברית בגרמניה . תיאורו כ"מהפכך על-ידי איש תנועת העבודה הישראלית מעיד על אחת משתיים י או על אי-ידיעה של הפרטים הנ"ל , או על שינוי יסודי במושאי ההזדהות של הנהגת תנועת העבודה . לאחר שקבע ברורות באיזו ספרות מחקרית הוא מצדד , עבר ארן לערעור מעמדם של החוקרים בעלי הביקורת כשכבה חברתית . בהתייחסו לדבריו המתונים מאוד של מזכיר הסתדרות המורים , שלום לוין , אשר הסתמך , כמו מרדכי סגל , על מחקרים מחו"ל , אמר : . .. " מובן שצריך ללמוד על הנעשה כחו"ל , אבל במדה שנמצאתי למד מתוך הספרים שאני קראתי , ניתן למצוא בספרות זו לגבי הענין המדובר , כמו ברוב ענייני החינוך , דבר והיפוכו" ( שם . ( 3 : עתה עבר ארן לשימוש בטקטיקה שהיתה חביבה על ראשי תנועת העבודה , לאמור , ההנגדה בין "אנשי מעשה" ובין "מומחים , " תוך הפגנת העדפה ברורה לאלה הראשונים . במקרה שלפנינו , "אנשי המעשה" היו המנהלים והמורים , בעוד ש"המומחים" היו האקדמאים ואנשי הרעיונות שבקרב ועד החינוך ] "מותר לי להגיד שבעניין ההקבצה נתגלתה כמעט תהום בין העוסקים בה למעשה לבין אלה שדנים עליה מבחינה עיונית" ( שם . ( 4 = המעניין הוא שארן מצא לנכון לערער על מעמדם של המומחים , ולהסתמך על זו של "אנשי המעשה , " דווקא בנקודה המרכזית של הביקורת נגד ההקבצות - ההשלכות החברתיות שלה : "איש בכינוסים [ של המנהלים והמורים ; ש . ס [ . לא אמר ( שאין בעיות ;( אנחנו [ הכוונה לראשי המשרד , ש . ס [ . איננו אומרים זאת . יש בעיות של חדרי לימוד נוספים , יש בעיות של מורים , יש בעיות של תכניות הלימודים ושל ספרי עזר . אך פחות מכל דובר בכינוסים אלה - ואני שמעתי עשרות דוברים - על העניין שמעסיק אותנו כאן , לפי הפרוטוקול של הישיבה הקודמת - על החשש של הפרדה חברותית"

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help