sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:153

למכור גם למי שהשכונה אינה רוצה בו . ומיהו זה שהשכונה אינה רוצה בו ? מי שיש לו הרבה ילדים . בשכונה מעט ילדים ואם תבוא משפחה עם הרבה ילדים , יהיה יותר רעש , פחות נקיון - זוהי גזירה שאין הציבור יכול לעמוד כה . אך עיקר הרע הוא בזה , שהילדים הללו יכנסו לביתהספר וזה ממש 'אסון' - הילדים 'שלנו' יצרכו ללמוד יחד עם הילדים ' שלהם " . ' ( שם . ( 13 : שפירא השווה את התנהגות האשכנזים באותה שכרנה לזו של יהודים אמידים בארצות-הברית , המתנגדים להכנסת כושים לשכונות שלהם . "ובכן , חברים , אני מודאג מאוד . אני מוכן לקבל דברי חברים , ש'ההקבצה' עונה בענין ההוראה ... אך זהו רק צד אחד של המטבע . הצד החברתי אינו נותן לי מנוחה " ... ( שם : שם . ( סגל , מסינגר ושפירא ייצגו בעמדותיהם הנחרצות אך מיעוט מקרב חברי ועד החינוך . רבים מחבריהם לוועד הביעו הסתייגויות מן ההפרדה להקבצות , אך לא התנגדות מפורשת . מבחינה זאת , שימש ועד החינוך פורום נוסף אשר העניק לגיטימציה מעשית למדיניות של ארן . אלא שארן , כך נראה , כלל לא המתין לאישורו של הוועד . הוא הגיע לדיון השני והכריז כי שיטת ההקבצות תונהג בהרחבה , ואף ככיתות נמוכות יותר > "בשיטת ההקבצה שאיפתנו היא להגיע במינימום של זמן למקסימום של כיתות , ובדרך זו נלך" ( שם . ( 5 : ארן תקף ישירות את המסתייגים , ובעיקר את הבולט שבהם , מרדכי סגל.- "יש לי תרעומת קשה עליך , דווקא מפני שאתה פדגוג . במדה ששמעתי אותך ומקצת חבריך על נושא זה - ותסלחו לי מארד אם אגיד לכם , כי לדעתי העמדות שלכם בעניין זה תלושות לחלוטין מן המציאות המרה מאוד שכה אנחנו חיים בענייני חינוך" ( שם . ( 21 ; ארן בישר למתנגדים שכנגד החוקרים המעלים ספקות ביחס להקבצות , הוא יכול להציב מחקרים המספקים להן תימוכין : "קראתי את הפרוטוקול של הישיבה הקודמת וראיתי שחבר אחד [ כוונתו , ככל הנראה , למרדכי סגל או לשלום לוין , ש . ס [ . הסתמך על מה שקרא בספר זה ובספר אחר . מה שאנחנו עושים - גם לו יש סימוכין בספר , בספר של קוננט , הנחשב אחד המהפכנים הגדולים בחינוך האמריקני : הוא ממליץ בפירוש על אותו מעשה ממש שאנחנו עושים עכשיו" ( שם . ( 3 :

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help