sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:150

חברי מפא"י , לא היה שום גוף מזרחי אחר שהשתתף באותו דיון ( דוד לוי , . ( 71-72 : 1987 באשר לשמאל של תנועת העבודה , הוא היה נתון באותן שנים בתהליך מואץ של היחלשות והצטמצמות , לאחר עשור ומעלה של מאבק כושל במדיניות ה"ממלכתית '' של בן גוריון , ובמדיניות הפיתוח שאיפשרה את עלייתו של מה שרוזנפלד וכרמי כינו בשם "המעמד הבינוני יציר המדינה" ( רוזנפלד וכרמי , . ( 1979 לשמאל של תנועת העבודה לא היתה עוד אחיזה ממשית במערכת החינוך , להוציא בתיהספר הקיבוציים . "זרם העובדים" בחינוך פורק עשר שנים לפני הדיון בוועד החינוך . יתרה מזאת , זרם זה , גם טרם פירוקו , לא רכש אחיזה ממשית בבתי-ספר ביישובי העולים : בעוד שהזרם הממלכתי-דתי , שהיה מזוהה עם המפד"ל , הקים ביישובי העולים בתי-ספר רבים , שהיו מזוהים בצורה ברורה עם המפד"ל , השמאל לא השכיל להקים בתי-ספר שיהיו מזוהים איתו . בתי-הספר הלא-דתיים שהוקמו בשכונות ובעיירות הפיתוח היו "ממלכתיים" - דהיינו , ללא זיהוי מפלגתי ברור , ובוודאי לא עם השמאל ; במידה והיה זיהוי , היה זה עם מפא"י , מפלגת השלטון , שהספיקה להתרחק כבר משותפותיה השמאליות . כיון שכך , ההתנגדות המרכזית שיכלו אנשי השמאל בוועד החינוך להציב היתה במישור הרעיוני . ובמישור זה , כפי שנראה להלן , נתפסו דבריהם כהדים קלושים של עולם האתמול , שאין לו עוד , לכאורה , רלבנטיות רבה בעולם המודרני התוסס והמשתנה במהירות . את נס ההתנגדות למדיניות של ארן ושל שותפיו ה"ייקים" בוועד החינוך נשא מרדכי סגל , איש תנועת אחדות העבודה , מי שהיה מנהל סמינר הקיבוצים בתל-אביב וחבר קיבוץ גבעת חיים מאוחד . הצטרפו אליו שניים : יהודה מסינגר , חבר קיבוץ גם הוא , ויוסף שפירא , איש חינוך שעלה מארצות-הברית . שלום לוין , מי שהתפרסם כמה שנים מאוחר יותר כמזכ"ל מיליטנטי של הסתדרות המורים בתקופת המאבק נגד הרפורמה בחינוך התיכון , הביע דברי הסתייגות , אך לא התנגדות של ממש ; כאשר הצביע על מחקרים אמריקאיים שהעלו ספקות לגבי שיטת ההקבצות , אמר : "אני מביא את זה מפני שלי אין גישה עקרונית השוללת את זאת לחלוטין" ( ישיבת ועד החינוך , , 11 . 5 . 64 ג "ה , גל , 1409 / עמ' . ( 20

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help