sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:148

מתואמת ורצופה להשגת יעד משותף מוגדר . כמה מן האנשים אכן היו קשורים זה לזה : א"ע סימון וקרל פרנקנשטיין היו מקורבים זה לזה ושיתפו פעולה במערכת של כתב העת "מגמות ; " סימון אף כתב בהרחבה ובאהדה על עמדותיו של פרנקנשטיין ( סימון , 1951 . ( 1966-ו ניירות עמדה של משרד החינוך , שבחלקם יצאו ממשרדו של שרגא עדיאל , הפנו את המחנכים למאמריו של קרל פרנקנשטיין , כדי לרכוש הבנה בבעיותיהם של תלמידים "טעוני טיפוח" ( ר' למשל "הנחיות למחברי ספרי לימוד בעברית לכיתות - 'ו ח' ככתי"ס טעוני טיפוח , " ג"ה , גל . ( 1765 / א"ע סימון ושרגא עדיאל היו , ככל שעולה מן הפרוטוקול של הדיון , במגע זה עם זה במסגרת הטיפול בשאלת התלמידים המזרחים . היחיד שאין לי לגביו כל מידע בהקשר זה הוא משה אתא , ח"כ מן המפד"ל ; ואולם אונא שימש בשנות החמישים כיו"ר המועצה לחינוך ממלכתי-דתי במשרד החינוך , ובתוקף תפקידו זה סביר להניח שהיה לו מגע כלשהו עם לפחות חלק משלושת האחרים , עקב זהות הנושאים שהעסיקו את כולם . אולם גם אם לא התקיים כל תיאום בין ה"ייקים" שלנו , הרי שדבר אחד בכל זאת היה משותף לכולם , והוא רקע של התנסות אישית במערכת חינוך מדינתית אליטיסטית שהפרידה בבירור בין מועמדים לחברות במעמד האינטלקטואלי והפרופסיונאלי ובין מועמדים לחברות במעמד הפקידים והפועלים - הלא היא מערכת החינוך הגרמנית . כל הארבעה היו חניכי גימנסיות גרמניות , אשר שימשו כמכינות אוניברסיטאיות . המדיניות השוויונית והאוניברסליסטית שאיפיינה את מערכת החינוך היישובית בארץ ישראל , ובמיוחד את זו של תנועת העבודה , היתה זרה להם במידה רבה . המעבר לשיטה דו-מסלולית נראה להם בוודאי כצעד מובן מאליו ; שרגא עדיאל מספר כיצד התרחש המעבר מתפיסה שוויונית לתפיסה דיפרנציאלית - אותה הוא כינה שוויונית יותר : "לקחי העשור הראשון וראיית המציאות החינוכית-הסוציאלית המשתנה בשנות החמישים טפחו על פנינו , והעמידו בספק את האמון הבלתי-מעורער בעקרון 'השוויון בחינוך , ' השוויון הפורמאלי , שאינו לעיתים קרובות , אלא אי-שוויון למעשה" ( עדיאל , . ( 1970 .- 12 מבין הארבעה , הבוטה ביותר היה א"ע סימון , שקרא לטיפוחן של אליטות חברתיות שונות ומגוונות . בראש כולן תעמוד העילית האינטלקטואלית-

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help