sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:147

הראשון שביקשתי היו תוצאות סקר תשכ"ג . מצאתי שם דבר מעניין מאוד , ששימח את לבי : מספר הילדים מבני עדות המזרח שגמרו את בית-הספר היסודי משתווה למספר הילדים ממוצא אירופי . אלה ואלה - מספר . 18 , 000 זו עליה . אבל כשהתחלתי לנתח את מעמדם של התלמידים האלה , ההישגים הלימודיים , חשכו עיניי . היו לי אשליות שבמשך הזמן הזה , על יסוד מה שנעשה לפי 7 , 6 , 5 שנים תהיינה כבר 1963-ב תוצאות אחרות . ואמנם יש תוצאות מקצת שונות , אבל אין זו מהפכה . ואז - אני מדליף סודות מן החדר - אז התיישבנו על הבעייה הזאת ... ואחד הדברים שהחלטנו עליהם היה - למצות את נסיון באר שבע [ דהיינו , שיטת ההקבצות ; ש . ס " ... [ . ( ישיבת ועד החינוך , , 15 . 6 . 64 ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 23 שרגא עדיאל , מראשי מקדמיה של שיטת ההקבצות , אמר את אותם דברים עצמם , אלא שבגירסא טכנית יותר : "הטיפול בילד טעון הטיפוח או בבתי-ספר טעוני טיפוח הביא אותנו - במקצב מזורז ביותר - לידי גישה דיפרנציאלית במרבית תחומי החינוך" ( ישיבת ועד החינוך , , 11 . 5 . 64 ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 4 הדיונים של ועד החינוך מאפשרים לנו גם לערוך מיפוי , ולו חלקי , של העמדות הפוליטיות-חברתיות שהתגבשו סביב שאלת ההפרדה להקבצות . התמיכה במדיניות ההפרדה באה מצד קואליציה מעניינת ביותר : בראש המרכיב האחד של קואליציה זו עמד השר , זלמן ארן , איש מנגנון מפא"י , יוצא מזרח אירופה , איש העלייה השלישית , חבר בחוג הפנימי השליט של מפא"י , ה"טרויקה" המפורסמת , שכללה , מלבדו , גם את גולדה מאיר ואת פנחס ספיר , ואשר פעלה לצידו של לוי אשכול בהתמודדותו מול בן-גוריון ומול אנשי רפ "י - משה דיין ושמעון פרס - בשנות 60-ה הראשונות . לצדו של השר עמדו מספר פקידים בכירים , גם הם אנשי מפא"י ותיקים , ובראשם יעקב שריד , מי שהיה מנכ"ל המשרד , ויוסף גדיש , מנהל אגף במשרד . המרכיב השני של הקואליציה שתמכה בהפרדה היה חבורה של אנשי חינוך ופוליטיקה מקרב עולי גרמניה , ובראשם עקיבא ארנסט סימון , שרגא עדיאל ומשה אונא . חבורה זאת השעינה את טיעוניה , בין השאר , על כתביו של יוצא גרמניה אחר , קרל פרנקנשטיין . את התיבה "חבורה" אני מציין בהיסוס רב , ואין בה כדי לרמז על פעילות

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help