sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:145

ההיסטוריון יליד אלג'יריה ד"ר נתן א . שוראקי , איש מפא"י אשר שימש בשנות הששים כסגן ראש העירייה בירושלים וכיועץ ראש הממשלה לענייני קליטת עליה ; א . אלמליח , איש רשימת הספרדים לכנסות הראשונות ; והמחנכת לאה גיחון-מרגלית ( שהעידה על עצמה במהלך הדיון כי היא מזרחית . ( היו בוועד החינוך גם שלושת חברים ערבים : סמי בישארה , ד"ר חמד סעב וסלים תופיק . שמותיהם לא מופיעים בין הדוברים בשני הכינוסים הנדונים . בעוד שהדברים בכנסים של המנהלים והמורים נגעו בעיקר בצדדים הארגוניים והלוגיסטיים של המעבר להקבצות , הדיונים בוועד החינוך הצטיינו בהתייחסות רבה יותר למשמעויות הפוליטיות והחברתיות של המדיניות החדשה . אולם לפני שנפנה לדברים אלה , מן הראוי לציין כי היו בין חברי ועד החינוך שהעלו הצעות אלטרנטיבית לזו של השר . אלטרנטיבות אלה ראויות לציון , ולו מן הטעם הפשוט שבמבט לאחור , כאשר המודעות למגוון הגדול של הפרטים הכרוכים בהחלטה בעלת משמעות ארוכת טווח הולכת ופגה , יש נטייה לראות את הדברים כאילו "לא היתה ברירה . " הדברים שלהלן מראים בבירור כי היו אלטרנטיבות לשיטת ההקבצות , וכי היו אנשים שהיו מודעים להן . כך , למשל , שאלה חוה רצון מדוע אין מנסים להקטין את הכיתות ביישובי העולים : "אני יודעת שזה יעלה קצת יותר כסף , ונצטרך להוסיף קצת יותר מורים וקצת יותר שעות , ולתת מורים טובים , ולתת גם שם את האמצעים הנוספים . הייתי רוצה שנעמיד את עצמנו באתגר הזה כדי לראות מה משתי השיטות האלה יתן תוצאה טובה ועמוקה יותר . אני מרשה לעצמי לשער שהדרך השניה" ( ישיבת ועד החינוך , , 11 . 5 . 64 ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 19 הצטרפה אליה רחל צברי , שטענה : "מדוע , צד כצד עם ההקבצה , לא יהיה ניסוי של קבוצות , כיתות קטנות שיקבלו תוספת של שעות לימוד , תוספת של מדריכים או אנשים מנחים , תוספת של חומרי לימוד ואמצעי לימוד " ? ... ( ישיבת ועד החינוך , , 15 . 6 . 64 ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 6 ייתכן ולו נוסו אלטרנטיבות אלה , היו אנשי חינוך משתכנעים כי אין מדובר בהבדלי איכות בין קבוצות שונות , אלא בצורך בהשקעה דיפרנציאלית - ומערכת החינוך היתה נמנעת מהקמתם של מסלולים נפרדים .

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help