sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:143

חלוקת הכיתה לשלוש או לשתי קבוצות תיווצר גם חלוקה עדתית - צריך לוותר על ההקבצה" ( שם . ( 16 : הטעון החזק ביותר שהועלה על-ידי המנהלים והמורים בעד השיטה החדשה היה שבמסגרת ההקבצה הנמוכה , התלמידים החלשים בטוחים עתה דיים להשתתף . פנינה ארד , מבית-הספר על-שם הס בפתח תקוה , ניסחה זאת כך : "בקבוצה החלשה יש תלמידים שהם תלמידיי זו השנה השלישית , ויש ביניהם ילדים שלא פצו פה במשך שנתיים וחצי , או למעלה משנתיים שאני עובדת איתם . והילדים האלה , בכיתה החלשה שלהם , התחילו להשתתף , התחילו לכתוב , התחילו לשאול " . ואולם ארד מיהרה לסייג את דבריה : "אבל , בל נשלה את עצמנו שההשתתפות שלהם עומדת ברמה גבוהה או הכתיבה שלהם עומדת ברמה גבוהה ... על כל פנים , אני רואה זאת כהתקדמות רבה מאוד " ... ( כנס מחוז המרכז , ללא תאריך , ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 10 לעומת זאת , הטענה החזקה ביותר נגד ההקבצות שהועלתה בכינוסי המורים והמנהלים - על-ידי מיעוט מקרב הדוברים - היתה התווית השלילית שהדביקה ההפרדה לתלמידי ההקבצות הנמוכות . סיפר מורה ז " התלמידים מהקבוצה החלשה בימים הראשונים חיכו לצלצול . רק המורה יצאה , מיד נמצאו תלמידים זריזים שהלכו אל הלוח ומחקו את כל מה שהיה כתוב על הלוח . הסיבה פשוטה : הם לא רצו שהתלמידים מהקבוצה המתקדמת יראו מה שהם למדו בקבוצה שלהם " ... ( כנס מחוז חיפה והצפון , , 4 . 6 . 64 ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 15 תיאור קצר זה מאפשר לנו לשער את שהתרחש בלבם של מאות ואלפי התלמידות והתלמידים אשר הופרדו באותם ימים מחבריהם לכיתה והופנו להקבצה הנמוכה . מנגד , אנו יכולים לשער את רגשות הגאווה וההתנשאות שהתעוררו אצל אלה אשר הופנו להקבצה הגבוהה . המנהלים והמורות העלו גם שאלה מעשית מעניינת ביותר : כאיזו דירוג של ציונים יש להשתמש כאשר באים להעריך את עבודות התלמידים בהקבצות השונות ? מורה מעיירת-הפיתוח מעלות סיפר : " לקראת סיום השליש השני התלבטנו אם לתת ציונים יחסיים לקבוצה , ואז יצאו תלמידי הקבוצה המתקדמת נפסדים , ואילו אם לא ניתן ציונים יחסיים , אלא אובייקטיביים , יקבלו כל ילדי הקבוצה החלשה ציון 4 או . 5 פתרנו את הבעיה הזאת כך , שהחלטנו לתלמידי הקבוצה

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help