sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:142

מהקבצה להקבצה היה נמוך ביותר : 1 % עד 3 ' % > ( דורון ומילין , . ( 1979 : 396 הבעיה הארגונית הראשונה שהועלתה על-ידי המורים והמנהלים היתה העדר מורים במספר מספיק לכל אחת מן ההקבצות . הגב' אלון , מחנכת שדיברה בכנס מחנכי מחוז חיפה והצפון , ציינה לדוגמא את בעיית המורים לאנגלית : "בביה"ס בקושי ישנו מורה לאנגלית אחד , וגם הוא לא תמיד מורה , אלא , לעתים קרובות , מישהו היודע אנגלית מהארצות האנגלו-סכסיות ואיננו מורה" ( כנס מחוז חיפה והצפון , , 4 . 6 . 64 ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 2 אותה דוברת ציינה גם את הבעייה השנייה , המחסור בחדרים : "צריכים שלושה חדרים ... [ אחד לכל הקבצה < ש . ס - [ . ואין חדרים . אני עומדת בשנה הבאה בפני הבעיה הפשוטה : אם תתווסף לנו עוד כיתה - אין לי בכלל מקום לאן להכניס את הכיתה הנוספת של ההקבצה . כי כיום נשאר חדר אחד , שהוא משמש לטבע , לספריה ... והוא משמש גם להסרטה וגם להקבצה" ( שם . ( 3 : בעייה שלישית , ואולי החשובה ביותר , היתה שאלת ההקצאה של המורות להקבצות השונות . אמר מנהל בית-ספר מקרית שמונה ו "אם אנחנו נותנים את המחנכת או את המורה הטובה לקבוצה המתקדמת , ומצד שני לקבוצה החלשה מורה שרצתה להשלים את משרתה , נניח להוסיף עוד 6 שעות [ כדי להשלים למשרה מלאה ] - ספק הדבר אם כל התכנית תצליח ... ( שם . ( 16 : הצירוף של שלושת הנקודות הללו נותן תמונה עגומה למדי באשר לדרך בה יושמה שיטת ההקבצות , לפחות בשנים הראשונות : ההקבצה הגבוהה קיבלה את המורה הטובה ביותר , שהיתה במקרים רבים גם המחנכת , וכן את חדר הכיתה . ההקבצה הנמוכה , לעומת זאת , קיבלה את המורה הפחות מנוסה ובעלת המעמד הנמוך יותר , ונאלצה לנדוד מחדר לחדר , או להסתפק בכל שטח של בית-הספר שהיה פנוי במקרה . בתנאים שכאלה , לא היה להקבצה הנמוכה כל סיכוי להתמודד עם ההקבצה הגבוהה . שניים-שלושה מבין המנהלים והמורות עמדו גם על ההשלכה החברתית-פוליטית המרכזית של ההפרדה להקבצות : "אם , " אמר אותו מנהל בית-ספר מקרית שמונה , "הרכב התלמידים הוא כזה שע"י

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help