sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:136

חטיבות הביניים , שתפקידם המרכזי היה להעניק שש שנות לימוד תיכוני , באמצעות מורים בעלי השכלה אקדמית , לתלמידי התיכון - שבאותן שנים היו ברובם הגדול אשכנזים בני השכונות המבוססות בישראל ( סבירסקי , 1990 = פרק ; 6 לוי , . ( 1987 את המחנה השני ניתן לכנות כשם "חסידי הטיפוח . " דוברם המובהק היה באותן שנים משה סמילנסקי , שפיתח תפיסה שלמה של חינוך מפצה , המבוסס על צעדים מיוחדים המיועדים לחלק החלש של האוכלוסיה ( ר' סבירסקי , 1990 : פרק . ( 5 כמסגרת זאת פותח המנגנון הגדול של תכניות מיוחדות לתלמידים שהוגדרו כ"טעוני טיפוח , " החל מספרים וחומרי לימודי מיוחדים , דרך תכניות טיפוח לגיל הרך כדוגמת "האתג"ר" ו"הט"ף , " וכלה בתכניות העשרה ותיגבור למיניהן , אם במסגרת בתי-הספר עצמם ואם במסגרת של מוסדות חוץ-ביתספריים כדוגמת המתנ"סים . פירוק הכיתה להקבצות , יש לציין , הוא שיטה המפגישה את שתי התפיסות . מצד אחד , השיטה מאפשרת לקבץ בנפרד את התלמידים " הטובים" ולהעניק להם חינוך הראוי לאליטה , על-ידי העמדה לרשותם של מיטב המשאבים של בית-הספר . ניסוי הל"מ-ל"ר היה , כאמור , צעד בכיוון זה . היסטוריון ההקבצות , אברהם ירון , כתב כי לניסוי זה "היו תוצאות חשובות . הוכח שניתן להעלות את רמת הלימודים במתמטיקה לפחות בחלק של אוכלוסיית התלמידים . " מצד שני , שיטת ההקבצות מאפשרת לבודד את התלמידים "החלשים" ולהעניק להם מגוון של תכניות ואמצעים המיועדים למי שמוגדרים כ"טעוני טיפוח . " אברהם ירון , בהמשך ישיר לדברים שלעיל על ניסוי הל"מ-ל"ר , כתב בעניין זה כי ... " הניסוי , עם כל חשיבותו , לא נגע כלל בבעיה שהתחילה להעסיק את ציבור המחנכים בישראל באותן השנים , בעיית 'טעוני הטיפוח "' ( ירון , . ( 1970 : 71 באופן רשמי הונהגה ההפרדה להקבצות לראשונה באמצע שנת הלימודים . 1964 באותה שנה הונהגה ההפרדה 170-ב בתי-ספר , בסך כולל של 470 כיתות . בתוך 4 שנים הורחבה השיטה 2 , 390-ל כיתות 512-ב בתי-ספר ( שם לשם . ( ההקבצות הונהגו בבתי-הספר בשכונות ובעיירות הפיתוח : בשלוש השנים הראשונות , כותב אברהם ירון , " היתה ההקבצה מיועדת בעיקרה לבתי-ספר שהוגדרו כ'טעוני

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help