sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:135

הניסוי רוכזו 5-7 כיתות ז' מקבילות , שמתוכן הורכבו הקבצות ביןבית-ספריות במקצועות אנגלית , עברית ומתימטיקה . מספר ההקבצות היה כמספר הכיתות המקבילות . 5-7 - הניסוי הוגדר באופן כללי כהצלחה ; הלקחים המרכזיים שהופקו ממנו היו צימצום מספר ההקבצות , 5-7-מ לשלוש בלבד , והגבלתן למסגרת של בית-ספר אחד , במקום ריכוז ילדים של מספר בתי-ספר להקבצה אחת ( ירון , . ( 1970 : 72 ניסוי באר שבע ידוע כניסוי ראשון בישראל של שיטת ההקבצות . ואולם קדם לו ניסוי אחר , המוכר בשם "ל"מ-ל"ר . " ניסוי זה נערך , 1960-ב והוא כוון , לדברי אברהם ירון , מי שתיעד את התפתחות שיטת ההקבצות , "לרמה הטובה בלבד" ( שם : . ( 71 הניסוי , שהתפרש על-פני 4 שנים בכ70- בתי-ספר , התמקד במקצוע המתמטיקה . המטרה היתה לנסות להעלות את רמת הלימודים כמתמטיקה בכיתות ח- 'ז . ' התלמידים חולקו לשתי רמות : הרמה הגבוהה יותר למדה לפי תוכנית מיוחדת ( לימוד מוגבר , ( ואילו הרמה הנמוכה יותר למדה לפי התוכנית הרגילה ( לימוד רגיל ; ומכאן שם הניסוי : ל"מ-ל"ר . ( ניסוי הל"מ-ל"ר הוא עדות לחיפוש הקדחתני באותן שנים אחר ארגון דיפרנציאלי של הלימודים . הוא מלמד גם על קיומן של שתי תפיסות שונות אשר הנחו את המחפשים . מצד אחד , היו מי שחיפשו דרכים לבודד את התלמידים ה"טובים" ולהעניק להם הוראה טובה ומתוגברת . מצד שני , היו מי שראו כבעייה מרכזית של המערכת את התלמידים ה"חלשים , " וביקשו להתמודד עמה בדרך של הענקת טיפול ייחודי ונפרד . הראשונים כונו על-ידי שרגא עדיאל בשם " אליטיסטים . " דוברם המובהק ביותר , אולי , הוא עקיבא ארנסט סימון , שדיבר בגלוי על הצורך בטיפוחה של "אליטה משרתת" שתהיה מורכבת מאינטלקטואלים ( ר' להלן . ( אליטיסטים אלה פעלו עוד בתקופת היישוב להעלאת רמתו של החינוך התיכון ולהקמתם של מסלולים מיוחדים להכנתם של המועמדים ללימודים גבוהים , בעיקר במסגרת של גימנסיות ( ריגר , ; 1940 : 212 בנטואיץ , הארץ , ; 1 . 3 . 65 עדיאל , . ( 1970 : 145 בשנת 1968 זכו אליטיסטים אלה סוףסוף בנצחונם הגדול , כאשר הממשלה , בניצוחו של שר החינוך דאז , זלמן ארן , אישרה את תכנית הרפורמה בחינוך . הרפורמה יצרה את

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help