sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:132

במידה מספקת . אנו יכולים לקבל תמונה מוחשית של המצב מתוך דברים שאמר מנהל בית-ספר באיזור המרכז בפני שר החינוך , זלמן ארן . המנהל , ניסני שמו , סיפר על הקושי לגייס גברים להוראה : "יש לי מורה צעיר שהוא מחנך שתי כיתות . הוא התחיל את עבודתו כמוסדנו ועתה הוא עומד לסיים את העבודה . הוא הודיע לפני שבוע שהוא הולך . 'לאן , ' ? שאלתיו . 'יש לי הצעה יותר טובה , ' הוא ענה . הוא לא יהיה מורה . הוא יעבוד במקום אחר ויקבל 200 לירות יותר מאשר בהוראה . עכשיו , לך ודבר , בתקופה חמרנית כזאת אשר אנחנו כולנו 'עבדים' לה , לך ואמור למורה רווק צעיר , אשר עתידו לפניו , אל תעזוב את עבודת ההוראה , כי לא תמצא סיפוק בעבודה אחרת " ! ובהמשך : "חייבים אנו לא לתת שבתי-הספר יהפכו לבתי-ספר שרק מורות עובדות בהם" ( ישיבת ועד החינוך , , 15 . 6 . 64 ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 8 נשים , מצדן , לא רצו ללכת ליישובי העולים , שבכמה מהם , בהיותם רחוקים , הן נדרשו ללון . באותו דיון סיפרה מפקחת בשם לאה גיחון-מרגלית : "שולחים למרחקים חברה צעירה , אל סוג אנשים שהיא איתם אינה מוצאת לשון , ואין לה שום אפשרות של מגע תרבותי איתם ... למקומות כאלה יש לשלוח זוגות " ... ( שם . ( 17 : בתנאים שכאלה , האופציה של אספקת הוראה איכותית ותכנית לימודים הולמת במבנים הולמים לכל התלמידות והתלמידים החדשים לא נתפסה , ככל הנראה , כמעשית . האופציה של הפרדה בין מיעוט של תלמידים טובים ובין רוב של תלמידים טובים פחות , וריכוז המאמצים בקידום המיעוט , נראתה ריאלית יותר . אלא שעל כך יש להוסיף כי בתום העשור הראשון ל"עלייה ההמונית , " הספיקה להשתרש בקרב המימסד החינוכי בישראל הדעה לפיה את ההישגים הנמוכים של התלמידים המזרחים ניתן לייחס לאו דווקא לרמתם הנמוכה של שירותי החינוך שהוצעו להם , אלא ליכולת הלימודית הנמוכה , כביכול , של התלמידים עצמם . במישור האקדמי , למשל , באו הדברים לידי ביטוי מעל דפי כתב העת "מגמות , " שפירסם באותן שנים , בגליון אחר גליון , מאמרים מלומדים שביקשו להתמודד עם מה שהוגדר כקשיים לימודיים של הצעירים יוצאי ארצות ערב . עורך כתב העת בשנות 50-ה היה קרל פרנקנשטיין , שפיתח עוד בשנות הארבעים , כפי שראינו , הסברים שביסודם הנחה

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help