sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:124

מבדקים אלה , שהוכנסו לראשונה לשימוש ככלי מיון המוני על-ידי צבא ארצות-הברית במלחמת העולם הראשונה , זכו במהרה לתפוצה רחבה גם במוסדות חינוך . מינהלני חינוך ביקשו להשתמש במבדקים כדי להפריד בין תלמידים על-פי יכולת - השם האמריקאי להקבצה הוא . ability grouping המבחנים שימשו גם לאיתור תלמידים מתקשים ו / או מחוננים , וכן להכוון של תלמידים למסלולים השונים בבתיהספר . סקר שערך משרד החינוך האמריקאי 1925-ב מצא כי 64 % -ב מתוך 215 ערים שנסקרו נעשה שימוש במבדקים כדי ליצור הקבצות . השימוש במבדקים לשם יצירת הקבצות הגיע גם לחטיבות הביניים ( טייאק , . ( 1974 : 208 סקר שנערך כעבור שנה , , 1926-ב מצא כי 37-כ מתוך 40 ערים בנות 100 , 000 תושבים ויותר , הונהגו הקבצות בלפחות חלק מכיתות בית-הספר היסודי ; שיעור ההזדקקות להקבצות בחטיבות הביניים היה נמוך אך כמעט ( שם : שם . ( בעיר דטרויט , למשל , הוקמה "קליניקה פסיכולוגית" עירונית , שהזדרזה להרכיב מבדק מישכל לילדי כיתות . 'א בספטמבר 1920 הועבר המבדק 11 , 000-ל תלמידי כיתות א' בעיר , ועל-יסוד התוצאות שהתקבלו חולקו הילדים לשלוש קבוצות : - x עשרים האחוזים העליונים ; - Y ששים האחוזים הבינוניים ; - z-7 עשרים האחוזים הנמוכים . קבוצת Y למדה , בעקבות זאת , את התכנית הרגילה , קבוצת x קיבלה תכנית מועשרת וקבוצה z קיבלה תכנית מדוללת ( שם . ( 209 = כך יצא שהרפורמה בחינוך הידועה בשם "פרוגרסיבית" פעלה בשני מישורים . במישור האחד , זה המזוהה עם שמו של ג'ון דיואי , היא התמקדה בהעלאת מעמדו של התלמיד בעולם בית-הספר ובקישור הדוק יותר בין עולם בית-הספר ובין העולם הסובב . מן המיטב שברפורמה הזאת נהנו בעיקר בני המעמד הבינוני הלבן והוותיק , וזאת משום שהרעיונות החדשניים הונהגו תחילה בבתי-ספר ניסויים שהוקמו על-ידי אנשי חינוך פרוגרסיביים - ביניהם גם ג'ון דיואי עצמו ( קרמין , - ( 1961 : 135 ואשר משכו אליהם בעיקר בני אמריקאים ותיקים . במישור השני התמקדה הרפורמה הפרוגרסיבית בסדרה של צעדים מינהליים-ארגוניים , שהובילו להפרדה שיטתית בין תלמידים , בין אלה המיועדים להיות מנהיגים ומובילים , ובין אלה המיועדים לאייש את קווי-הייצור במפעלים הגדולים . בהתאם לרוח התקופה , הפרידו

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help