sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:123

רבה יותר להחדיר לבתי-הספר נורמות מינהל ונורמות של התמודדות עם אוכלוסייה הטרוגנית שהיו נהוגות במפעלים הגדולים ( שם r חלק . ( 4 צ'ארלס אליוט , נשיא אוניברסיטת הארוורד , ניסח את היעדים של הפרוגרסיבים האדמיניסטרטיביים - ושל המימסד הליברלי האמריקאי - בצורה ברורה ביותר . "הגיעה העת , " אמר , 1908-ב "להכיר בעובדות . החברה שלנו מחולקת לרבדים , ותמשיך גם בעתיד להיות מחולקת לרבדים שהגבולות ביניהם מתמזגים זה בזה , וניתנים בקלות לחצייה על-ידי פרטים , אך הם מצטיינים בכל זאת במאפיינים שונים ובצרכים חינוכיים שונים ... בכל חברה תרבותית יש ארבע שכבות שהן חיוניות לחברה , ועד כמה שניתן לראות הן גם נצחיות : שככה עליונה דקה המורכבת מהמעמד המנהל , המנהיג , המוביל - האינטלקטואלים מגלי התגליות , הממציאים , המארגנים , המנהלים ועוזריהם הבכירים ; לאחר מכן , הפועלים המיומנים , שמספרם גדל עם יישומה של הטכנולוגיה לתהליך הייצור ; שלישית , הסוחרים , אותה שכבה העוסקת בקנייה , מכירה והפצה ; ולבסוף , שכבה בסיסית ועבה העוסקת בעבודות הכית , בחקלאות , בכרייה , בחציבה ובעבודות היער . את בתי-הספר יש לארגן מחדש כדי לשרת את כל אחת מן השכבות , כך שכל שכבה תקבל את הלימוד ההולם אותה" ( מצוטט שם . ( 129 : על רקע הדברים הללו , ייקל להבין כיצד זה שהתנועה הפרוגרסיבית , המקושרת בעיני רבים בעיקר עם התפיסה החינוכית של "הילד במרכז , " הצמיחה גם סדרה ארוכה של צעדים מינהליים שביסודם ההנחה שאי אפשר לקיים בית-ספר שבו כל התלמידים לומדים יחד , זה ליד זה , וכי עבור חלק מהם יש להמציא מסלולי לימוד נפרדים וירודים ברמתם . הפרקטיקה החינוכית של הפרוגרסיביזם העניקה למערכת החינוך האמריקאית את בחינות המיון , את ההסללה , את חטיבת הביניים , את החינוך המקצועי , את הייעוץ החינוכי , את השיעורים בכלכלת בית ואת בית-הספר המקיף - שבמסגרתו מתקיימות אלו לצד אלו כיתות עיוניות , לתלמידים המוגדרים כ"טובים , " וכיתות מקצועיות , לתלמידים המוגדרים כ"פחות טובים" ( בולס וגינטיס , . { 1916 : 181 רעיון ההפרדה של תלמידי הכיתה למספר הקבצות התפשט בארצות-הברית בד בבד עם התפשטות השימוש במבדקי מישכל .

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help