sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:122

הפרוגרסיבים - רובם ככולם לבנים ותיקים ומשכילים מבני המעמד הבינוני - פעלו רבות גם בתחום החינוך . הידוע מכל הוגי הדעות הפרוגרסיביים בתחום החינוך היה ג'ון דיואי . שמו נקשר ברפורמה הגדולה , שעיקרה היה המעבר מבית-הספר הטיפוסי של המאה , 19-ה שהיה מבוסס על הוראה נוקשה של חומר קאנוני לתלמידים פאסיביים שחובתם העיקרית היתה לשנן , לפעילות חינוכית שהעמידה את התלמיד / ה במרכז , הפכה את ההוראה לתהליך השתתפותי וחווייתי , והחדירה לתכנית הלימודים חומרים ונושאים רלבאנטיים לעולם הילד / ה , בעיקר מתוך העולם הפיסי והחברתי הסובב ( קרמין , . ( 1961 אלא שבמקביל לדיואי פעלו פרוגרסיבים אחרים , מוכרים פחות , אשר מיקדו את תשומת הלב בשאלות של ניהול וייעול , תוך שהם מנסים לאמץ תפיסות שפותחו באותן שנים במשרדים ובאולמות הייצור של הקורפורציות התעשייתיות הגדולות . כאמור , התנועה הפרוגרסיבית היתה זרם מחשבתי הטרוגני ביותר : לצד אנשים כמו ג'ון דיואי , שהיה סוציאליסט על-פי הגדרתו , נכללו בה אנשי עסקים , מנהלים של קרנות קפיטליסטיות ואנשי מימסד שדגלו ב"ממשל תקין" ( בולס וגינטיס , . ( 1976 : 181 אנשים אלה , שהיסטוריון החינוך האמריקאי טייאק מכנה אותם בשם "הפרוגרסיבים האדמיניסטרטיביים" administrative ) , ( progressives התבוננו בחרדה על בתי-הספר העירוניים , שהתקשו להכיל את המוני התלמידים החדשים , ואשר בהם ישבו זה לצד זה אמריקאים ותיקים לצד מהגרים חדשים שהתקשו בקרוא וכתוב באנגלית ולא היו מיודעים לתרבות האמריקאית . אחד הבולטים שבין " הפרוגרסיבים האדמיניסטרטיביים" היה אלווד קאברלי Ellwood ) , ( Cubberley שטען כי בתי-הספר העירוניים צריכים "להיגמל מן הרעיון הדמוקרטי עד קיצוניות לפיו כל בני האדם שווים , וכי החברה שלנו היא חברה ללא מעמדות . " קאברלי קרא להתאים את בתי-הספר למבנה החברתי - הבלתי-שוויוני - שהלך והתהווה בערים הגדולות ( מצוטט אצל טייאק , . ( 1974 = 188 קאברלי ושותפיו לדעה קראו , בשם טוהר המידות והמינהל התקין , להוציא את ניהול ענייני החינוך מוועדות החינוך השכונתיות או המחוזיות , שהיו מאויישות עד אז על-ידי אזרחים מן השורה , ולהעבירן לידי מומחים בעלי ידע בניהול . הללו גילו נכונות

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help