sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:104

גילוי אומץ וגבורה ומידה ראויה של אלימות . לעומת זאת , המישור האינטלקטואלי וההשכלתי , שבו התחרו הנשים בהצלחה בגברים עד לצבא , הופך בתקופת הצבא לחסר רלבאנטיות . לאחר הצבא , בהיפגשם באוניברסיטה או במקום העבודה , הנער הוא כבר "גבר , " והנערה היא כבר "אשה . " כדבריה של אן בלום : "חייה של החיילת מוגדרים דיים כדי לאפשר לה הן לעשות את השירות הלאומי והן לשוב לחברה כשהיא מבינה את תפקידה כאשה" ( בלום , . ( 1993 = 137 גבול פנימי שני שאותו תורם הצבא לעצב הוא הגבול המעמדי-עדתי . הדבר בא לידי ביטוי בולט בדרך בה ממיין הצבא את המתגייסים אליו ואת אלה המתקדמים בשורותיו . הצבא הוא מסגרת הירארכית המצטיינת בהבדלי סמכות ברורים בין בעלי הדרגות השונים . לא זו בלבד , אלא שמתקיים בתוכו גם דירוג של יוקרה וחשיבות מבצעית בין היחידות השונות . במהלך השנים , ובעיקר לאחר מלחמת ששת הימים , הוא אף פיתח ברבות מן היחידות הקרביות קבוצות "סיור , " שמעמדן מיוחס וגבוה . כיון שכך , הצבא עיצב מערכת מיון קפדנית , המיועדת לברור מקרב המתגייסים את המועמדים ליחידות השונות , ובתוך כל יחידה , את אלה המיועדים לסיירת ולפיקוד . מנגנון המיון הצבאי מופעל עוד בתקופת שהותם של המתגייסים העתידים בבית-הספר התיכון . מבחינות רבות , הוא מהווה המשך למערכת המיון הבית-ספרית , ואף מתבסס עליה . במובן זה , ניתן לומר כי הצבא איננו אלא חוליה נוספת בתהליך הארוך של התוויית מסלולי קידום מעמדיים . למעשה , צה"ל מסתמך על מערכת החינוך ככלי המיון הראשוני שלו עצמו . מערכת החינוך , העוסקת החל מגן חובה ועד לכיתה י"ב במיון קפדני ושיטתי , מתוך הנחה שרק מיעוט מקרב הבאים בשעריה מסוגל או ראוי להגיע לתעודת הבגרות וללימודים גבוהים , מספקת לצה"ל את בוגריה כשהם ממויינים ומסווגים לפי רמת השכלה . מערכת החינוך מאפשרת לצה"ל לחסוך מעצמו את הצורך לפתח מערכת מיון היוצאת מנקודת האפס , דהיינו , כזו הנוהגת כאילו אין לה שום מידע קודם על המגוייסים . מיקומו של החייל / ת בדירוג קבוצות האיכות ( קב"א ) נקבעים כצירוף של השכלה ושל מנת מישכל עם הפרופיל הרפואי . יתרה מזאת , בבואו למיין את המתגייסים , משתמש הצבא

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help