sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:103

בהיררכיה עד לעמדות הגבוהות ביותר . היא יודעת ( וגם הוא יודע , ( שללא קשר לכשרונה ולשאפתנותה , ההזדמנויות שלה מוגבלות" ( יזרעאלי , . ( 1994 : 6 מבחינה זאת , השירות הצבאי מהווה קיטוע של תהליך הקידום האישי , לפחות זה של בנות המעמד הבינוני האשכנזי . עבור בנים בני מעמד זה , השירות הצבאי הפך עם הזמן לשלב מובחן המשולב היטב במסלול הקידום האישי , שלב שמהווה , מצד אחד , תקופה של התבגרות ו"מבחן עצמי , ' ומצד שני , מסלול של צבירת הישגים והשתלבות ברשת קשרים חברתיים , הנפרשת , עבור אלה המסיימים את שירותם , אל תוך עולם הלימודים והעסקים , ועבור אלה הממשיכים בשירות הקבע , אל מסלול הפיקוד הצבאי . נשים המשתחררות מן הצבא מצויות בנקודת זינוק נחותה לעומת זו של הבנים , בעוד שלפני הגיוס , אין הבדל משמעותי ביניהם . עולם התעסוקה , בייחוד בדרגים הניהוליים , מושפע רבות מ"רשת הקשרים" של ה"בחורים" - דהיינו , יוצאי יחידות צבאיות ( למחקר על קריירה שנייה של קצינים בכירים , ר' ממן , . ( 1989 לעומת זאת , הרשת החברתית של התיכון והאוניברסיטה היא משמעותית פחות - אלא אם כן מדובר בקריירה אקדמית בתוך האוניברסיטה עצמה , או במוסדות מחקר או בארגונים לא-ממשלתיים . בוגרת אוניברסיטה שהצטיינה בלימודים צריכה להתחרות כבוגר אוניברסיטה היכול לציין בקורותחיים שלו גם שירות צבאי ואולי אף פעילות קרבית . "הרחקתן של נשים מן הפעילויות המרכזיות של חיי הצבא ומן האתרים בהם מבוצעות פעילויות אלה מגבילות באופן קיצוני את הזדמנויותיהן של נשים לחשיפה , לחדירה אל 'רשת הקשרים' שהיא כה חיונית למציאת תעסוקה לאחר הצבא , לנשיאת הדגל של הערך הלאומי החשוב כל כך - שירות קרבי , ולטיפוס אל התפקידים הבכירים המעניקים הכשרה , נסיון והון חברתי שערכם רב בשוק האזרחי" ( יזרעאלי , . ( 1993 : 14 במלים אחרות , נשים צריכות להתחיל מאפס , בעוד שהבנים מתחילים כשמאחוריהם פרק זמן בו "הוכיחו" משהו . השירות הצבאי מחזק את ההסללה לפי : gender עבור נשים , זהו מסלול של הענקת שירות לגברים , תוך הקרנת המידה הדרושה של כניעות וחמימות ; עבור גברים , זהו מסלול של ביצוע , פיקוד , שליטה ,

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help