sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:88

היישובית על-ידי יצירת מערכת חינוך משותפת" ( שם : . ( 310 הד"ר ניסן טורוב , איש ועד החינוך של היישוב הציוני , הציע להעניק למערכת החינוך מבנה פלוראליסטי והטרוגני , שעיקרו "יסודות משותפים שהם בבחינת 'יקוב הדין את ההר' לכל בתי-הספר בארץ ישראל" ( שם . ( 261 : מעבר ליסודות משותפים אלה , הציע טורוב לתת חופש " לכל מפלגה , קיבוץ ומעמד לגבי קביעת שאר חלקי התוכנית , וזאת תוך השגחה מצד הוועד העליון המשותף לכל מערכת החינוך . " לדבריה של אלבוים-דרור , היה בהצעה זאת משום "מתן אפשרות לכל קבוצה לפתח תוכניות הוראה וחינוך משלה , מעבר לתכנית-המינימום המשותפת לכל" ( שם שם . ( ואולם דגם זה לא סיפק את מפלגת " המזרחי " . " טעות גדולה היא , " אמרו אנשי "המזרחי , " "לחשוב שאפשר לייסד בארץ-ישראל חינוך משותף ... כפרינציפ , 'המזרחי' רוצה ששאלת החינוך שלה תהיה מסורה לידה" ( שם . ( 278 = מרגע שהוחלט על חלוקה לשתי מערכות נפרדות , גברו "המאמצים להדגשת ההבדלים , להקמת חומות ולתחימת תחומים" ( שם . ( 310 : החינוך היהודי-ציוני בארץ-ישראל , שעד אז נשאו כל בתי-הספר שלו אופי מסורתי , התבדל מעתה לבתי-ספר חילוניים ולבתי-ספר דתיים . זהו הרקע ההיסטורי לתפיסה המנחה עד ימינו אלה את מערכת החינוך הממלכתית-דתית , יורשתה בת-זמננו את מערכת החינוך של " המזרחי : " "החברה הדתית מצפה ... מטעמים דמוקרטיים , שהחינוך הדתי יוחזק על-ידי המדינה , אך תובעת את זכותה לאוטונומיה מלאה בענייני חינוך , כאשר גושפנקא ממלכתית תמנע התערבות של החברה החילונית בענייניה . מנקודת מבטו של הציבור הדתי , החברה החילונית מציגה דגם בלתי-קביל של יהדות המכיל בתוכו יסודות העלולים לערער את בסיס הקיום הרוחני היהודי , ובעקבותיו את עתיד העם" ( שרמר , . ( 1985 : 350 ההפרדה בין אורתודוקסים , דתיים וחילוניים נתנה פתח לטיפוח של הגדרות שונות של יהודיות ושל ישראליות , ומנעה היווצרות של עולם שיח ותכנים המשותף לכלל תלמידי בתי-הספר היהודיים בישראל . תלמיד העובר מבית-ספר יהודי חילוני לבית-ספר יהודי דתי , או לבית-ספר חרדי , עובר מעולם שיח אחד למשנהו . המורים והמורות , תכני הלימוד , היחסים בין מורים , תלמידים והורים - כל אלה שונים עד

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help