sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:85

להתמודד עם הקשיים" ( ישיבת ועד החינוך , , 15 . 6 . 64 גנזך המדינה , גל , 1409 / עמ' . ( 11 הבידול בין תלמידים אשכנזים ובין תלמידים מזרחים יצר מצב דומה לזה ששרר בין תלמידים יהודים לתלמידים ערבים : דהיינו , מפגש משמעותי ראשון בין בני ובנות נוער מן העדות היהודיות השונות התקיים רק בגיל מבוגר , יחסית . ההבדל המרכזי בין שני סוגי המפגש הוא שבעוד אשר ערכים פגשו יהודים לראשונה רק באוניברסיטה , הרי מזרחים פגשו אשכנזים לראשונה בצבא . הבידול החריף , ואי-השוויון שהיה כרוך בו , הם שעמדו כיסוד מדיניות האינטגרציה , שתחילתה . 1968-ב אימוץ מדיניות האינטגרציה היה בבחינת הודאה כי החזון של כור ההיתוך - "מיזוג גלויות" - אינו מתממש . כור ההיתוך , כאמור , הוא מושג שמקורו בתקופת ההגירה ההמונית של אירופים לארצות-הברית . עתה , בסוף שנות , 60-ה מצאו עצמם מעצבי המדיניות החינוכית בישראל מאמצים מודל חדש , זה של "אינטגרציה" - מושג שנלקח מעולם היחסים בין שחורים ללבנים בארצות-הברית . המדיניות החדשה הועלתה כספיח לרפורמה בחינוך התיכון , שעיקרה מעבר משיטה של שמונה כיתות יסודי וארבע כיתות תיכון , לשיטה של שש כיתות יסודי , שלוש כיתות חטיבת ביניים ושלוש כיתות חטיבה עליונה . רפורמה זו , שנועדה להעניק לתלמידי התיכון - באותן שנים , רובם ככולם אשכנזים בני ותיקים - שש שנות הכנה לאוניברסיטה , במקום ארבע - נתקלה בהתנגדות רבה , בטענה שהיא מקדמת את האליטה החברתית . רק לאחר שהוצמד לה רעיון האינטגרציה , שלפיו התאפשר לתלמידי שכונות העולים להצטרף לתלמידי שכונות הוותיקים לתקופת חטיבת הביניים , זכתה הרפורמה בתמיכה ציבורית רחבה ולאישור הכנסת . נזכיר כי רעיון האינטגרציה עלה לסדר-היום הציבורי בעקבות מחאה של תושבי שכונת הנחלאות בירושלים , שדרשו לשנות את אזורי הרישום לבית-הספר , כך שילדיהם יוכלו ללמוד בבתי-הספר של שכונת רחביה שמעבר לרחוב הראשי , בתי-ספר שנחשבו למעולים ( אמיר ובלס , ; 1985 הלפר , ויינגרוד ושוקד , ; 1985 סבירסקי , 1990 : פרק . ( 6 מדיניות האינטגרציה עוררה התנגדות רבה מצד השכבות הוותיקות והמבוססות , ועד היום יש רשויות מקומיות רבות בהן היא לא

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help