sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:83

לקדימה , או מורה הגרה בראשון ונוסעת למשמר אילון , מה היא יכולה לתרום לביה"ס ? כל זה אומר רק בזבוז זמן , כסף וכוחות . במצב זה המורות באות לבית-הספר עייפות ולכן הן בורחות עם הצלצול . על ישיבת מורים אין לדבר כלל" ( מצוטט אצל סבירסקי , . ( 1990 = 53 היחס המתנכר של המורות והמורים לתלמידיהם מצא ביטוי גם ביחס מתנכר שלהם להורי התלמידים . בדו"ח שחיבר המחנך אברהם שטאל , 1957-ב עת שימש כמורה במושב עולים , הוא כתב : "היחסים והקשרים ( עם ההורים ) מצומצמים . אין שפה משותפת . אין כל אפשרות להסביר להורים , אפילו רק במעט , את מטרותינו בביתהספר . לכך חסרה השכלה ורצון להבין ... ביקורי ההורים נדירים ... ואיני מצטער על כך . גם ביקורים בבית ההורים מצד המורים התמעטו , מאחר שהתברר שיש בהם אך תועלת מועטה " .. . ( מצוטט אצל סבירסקי , . ( 1990 : 56 הפועל היוצא של כל אלה היה ש"בתי-הספר לילדי עולים , " במקום שיהיו לבתי-ספר "זרמיים" טיפוסיים , או בתי-ספר "ישראליים" בנוסח common schools-n האמריקאיים , הפכו פשוט לבתי-ספר סוג , 'ב שתלמידיהם כשלו ברוב היעדים הלימודיים שהוצבו בפניהם ( ר' סמילנסקי , . ( 1957 בה בעת שהעולים החדשים בודדו בבתי-הספר ביישוביהם המבודלים , הוותיקים החלו מסתגרים סביב בתי-הספר בשכונותיהם . בתיהספר של הוותיקים החלו ללבוש מעתה אופי של נחלה ייחודית , פרטיקולריסטית , שיש לשמור עליה כשם ששומרים על קשרים תעסוקתיים או על איכות דיור שכונתית . בתי-ספר אלה , במקום שיהוו זירה של מפגש ושל מיזוג , הפכו להיות טריטוריה מסומנת ומגודרת , מוסד שכונתי-מעמדי-עדתי שיוכי . ככל שהלכו והסתגרו , כך הפכו להיות מוקד משיכה לכל מי שביקש להסתפח אל הצד "הוותיק . " בארץ קטנה מבחינה גיאוגרפית , שאפשרויות התעסוקה בה מעטות , ומעטים אלה העוברים דירה בחיפוש אחר משרה טובה יותר , הפכה איכות בית-הספר להיות מניע מרכזי בשינוי מקום המגורים . בדיון שנערך במשרד החינוך בשנת , 1964 אמרה אחת המשתתפות , "נדידת המגורים לא תמיד נעשית כיון שהחדר צר או שהדירה בלתימתאימה . לעתים קרובות אפשר לראות שנודרים משום שאינם רוצים

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help