sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:73

ההיצע הגדול ביותר היה במרכזי התעשייה העירוניים , בעיקר אלה של צפון מזרח הארץ , והם אשר קלטו את מרבית המהגרים האירופיים - אשר בין 1880 1914-ל הגיע מספרם 6-ל מיליון ( פוטס , . ( 1990 : 132 בערים אלה נפגשו המהגרים עם בני עיר אמריקאים ותיקים , כמו גם עם אמריקאים מאזורי הכפר , שנטשו את המשקים המשפחתיים בחיפוש אחר משרות מכניסות ומושכות יותר בערים הצומחות . הבנים והבנות של כל אלה נפגשו בבית-הספר השכונתי העירוני , לפחות באותן שכונות שקלטו מהגרים . בית-הספר המדינתי האמריקאי , מה שקרוי , common school-n היה באותה תקופה מוסד בהתהוות . המודל הקלאסי שלו נוצר מעט לפני מלחמת האזרחים , בעיירות הטקסטיל של מדינת מסצ'וסטס . המפעלים בעיירות אלה התבססו תחילה על כוח עבודה נשי מן המשקים החקלאיים הסובבים , אך עד מהרה הם משכו אליהם גם מהגרים , ובעיקר אירים ( כץ , ; 1968 בולס וגינטיס , , 1976 פרק . ( 6 בתי-הספר החדשים , שהיו פרי יוזמתם של אנשי שלטון ואנשי עסקים מקרב השכבה הוותיקה השלטת , נועדו לשפר את איכות כוח העבודה , אך בעת ובעונה אחת גם "לחנך" את המהגרים החדשים ולהחיל עליהם נורמות של התנהגות ומשמעת תעשייתית ( טייאק , ; 1974 : 47 : 59 כץ , ; 1968 בולס וגינטיס , 1976 : פרק . ( 6 בשנים שלאחר מלחמת האזרחים השתרשו בתי-הספר האלה והפכו למוסד של קבע בערים הגדולות . המודל של מסצ'וסטס התפשט למוקדים עירוניים רבים של צמיחה תעשייתית ( בולס וגינטיס , . ( 1976 : 174-178 common schools-n קלטו את בני ובנות המהגרים הרבים . סקר ממשלתי שנערך 1909-ב מצא כי 57 . 8 % מן התלמידים בבתי-הספר של שלושים ושבע מן הערים הגדולות ביותר היו בני מהגרים י בניו יורק הגיע שיעורם , 71 . 5 % -ל בשיקגו 67 . 3 % > -ל ובבוסטון 63 . 59 & -ל ( קרמין , . ( 1961 : 72 במלים אחרות , בית-הספר הציבורי העירוני האמריקאי התגבש , במידה רבה , מתוך ההווייה של מפגש בין אמריקאים ותיקים למהגרים , ובין מהגרים מארצות שונות . כיון שכך התהווה בית-הספר המדינתי האמריקאי מראשיתו כבית-ספר מעורב , הפתוח לכל - כל עוד המדובר במהגרים לבנים אירופיים .

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help