sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:241

כתיבה ליוצרות פמיניסטיות , לא תהיה ספרות פמיניסטית רדיקאלית , המחוייבת לשינוי בסיסי ביחסי הכוח בין הגברים והנשים . הערות ו . הניתוח המוצג כאן , והאלטרנטיבות המועלות , מתבססים על הניסיון שלי ושל דוברות" במקלט לנשים מוכות בחיפה . תודותי לשלמה סבירסקי , דבורה ברנשטיין , דבורה קלקין , ורדה הרסקו , מוניקה בן ג'ויה , רות גור ויעל בת חוה על הערותיהם . . 2 חשבון פשוט זה נעשה על ידי בר בסיפור "שיר אחר '' בספרו של יצחק בן נר ps רחוקה . . 3 מקלטים לנשים מוכות קיימים כיום בארצות הברית , קנדה , סקוטלנד , צרפת , אנגליה , הולנד , אוסטרליה , בלגיה , הודו , יפאן , שוויץ ואיטליה . . 4 "עצות מקצועיות '' אלה משקפות לעתים קרובות לא יותר מאשר את ההזדהויות של vn 11 m 2 py"n עצמן / ם ; אם המדובר בעובד סוציאלי ייתכן שהוא עצמו מזדהה עם הבעל ; אם המדובר בעובדת סוציאלית , ייתכן שהיא מדחיקה את הזדהותה הנשית בראותה את עצמה כשונה מן האשה המוכה , ו"מבינה" גם היא את הבעל . העצות האלה משקפות גם את אחת מהנחות היסוד של מקצוע העבודה הסוציאלית — ההנחה כי יש לשמור על מסגרת המשפחה בכל מחיר . . 5 האשה היא החוליה החלשה בגלל החינוך והעיצוב החברתי הגורם לנשים להיות כנועות , לחפש אישור למעשיהן , ולהתחשב באחרים במקום לחשוב על עצמן . חינוך זה גם מאפשר למטפלות / ים לפנות אל האשה בבקשה לעזור להן / ם להצליח בטיפול ! . 6 נשים רבות נוטות להאשים את קורבנות ההכאה או האונס , באומרן שהן הביאו את האסון על עצמן . במבט ראשון עמדה זו היא מפתיעה — מדוע מאשימות נשים את בנות מינן , במקום להזדהות איתן י נראה שדווקא בגלל היותן נשים , ובתור שכאלה מועמדות פוטנציאליות לאונס או לגילויי אלימות אחרים , הן מסרבות להזדהות עם הקורבנות . הטלת האשמה על הקורבן מהווה הכחשה של האפשרות שאותו הדבר עלול לקרות להן . ייחוס ההכאה ל"מזוכיזם" של האשה המוכה משחרר את האשה הלא מוכה מן הצורך להזדהות . . 7 תפיסה זו מסיטה את תשומת הלב מן הכלליות של תופעת האלימות במשפחה , וממקדת אותה כמספר מצומצם של גברים בעייתיים ; היא מעמידה את הגברים ה"בריאים" בקטגוריה שונה מזו שבה מצויים הגברים ה"פתולוגיים , " ו"משחררת" אותם מכל קשר להתנהגות אלימה כלפי נשים . כדומה לתפיסת " המזוכיזם של נשים , " גם תפיסת "הפתולוגיה של גברים" הינה התכחשות לכלליות של תופעת האלימות נגד נשים . . 8 ע . מרקס רומז לכך שהתרבות של יוצאי מרוקו מגלה יחס פחות שלילי מזה של תרבויות אחרות לאלימות נגד נשים ;( 33 ) אך הוא מוסיף כי לא מצא בספרות על חיי היהודים במרוקו שום איזכור להכאת נשים ( שם . ( . 9 ר' את ניתוחה של אנדריאה דבורקין ( Dworkin , Andrea . 1974 . Woman Hating ) של אגדות כגון " היפהפייה הנרדמת . " . 10 חשוב לציין כאן כי אין בנמצא שום נתונים על שיעורי האלימות בקרב קבוצות או חברות שונות , כפי שאין גם שום מחקר המנסה לבדוק באם חלו בקבוצה או בחברה מסויימת שינויים כשיעורי האלימות נגד נשים לאורך זמן . צריך להוסיף כי מחקרים אלה הם למעשה כמעט בלתי אפשריים , כגלל רתיעתן של מרבית הנשים מלדווח על מצבן ; ודאי שקשה יהיה לאסוף נתונים מעין אלה לגבי העבר . מקורות אילון , עפרה . . 1980 "כוחות חיוביים ושליליים בתוך המשפחה . " עמ' 344-333 בתוך על אלימות ואל אלימות , ספר הכינוס הארצי ( תש '' ם ) של העובדים הסוציאליים בישראל , כעריכת שולמית אור . ועדת ההשתלמות של איגוד העובדים הסוציאליים בישראל . אלינגס , שושנה . . 1981 "ורוד או תכלת , " ? נוגה , . 2 אפשטיין , מקסין ומרדר , רג'י . . 1986 שלום בית . חיפה : ברירות . בן נר , יצחק . . 1981 ארץ רחוקה . ירושלים : כתר .

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help