sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:226

בין בני זוג מאופיינים על ידי אלימות , סימן הוא שהאלימות ממלאה פונקציה חשובה להתקיימות היחסים ביניהם . ההגיון של תפיסה זו מוביל למחקרים המנסים לגלות מהם הצרכים של בני הזוג הבאים לידי סיפוק באמצעות האלימות . מחקרים אלה מנתחים תכונות אופי של בעלים מכים ו / או של נשים מוכות ומחפשים בתכונות אלה הסבר לשאלות : "למה הוא מכה " ? ו "למה היא נשארת איתו . ( Rounsaville , 1978 ; Symonds , 1978 ; Elbow , 1977 ) " ? ההגיון של תפיסה זו מוביל גם לדרך טיפול השמה את הדגש על שינוי דפוסי " האינטרקציה , " בין בני הזוג באמצעות טיפול פסיכולוגי וייעוץ נישואין , בין אם אינדיווידואלי ובין אם זוגי . הטיפול מכוון ללמד כל אחת / ד להכיר בצרכים של השניה / י וללמד כל אחת / ד להתנהג או להגיב בצורה שלא תפגע בשני / ה ולא תגרור לאלימות . הטיפול מיועד לעזור לכל אחת / ד להכיר את צרכיה / ו שלה או שלו , ולמצוא דרכים אלטרנטיביות לסיפוקם . תפיסה זו קוראת לפיתוח שירותים סוציאליים ופסיכולוגיים , במיוחד שירותי ייעוץ וטיפול בנישואין ; היא מצביעה על הצורך בהכשרת עובדות ועובדים לשירותי ייעוץ נישואין . הבעייה העיקרית של תפיסת "הדינמיקה של אינטרקציה" נובעת מכך שהיא מתייחסת אל שני בני הזוג כאילו היו בעלי מעמד שווה במשפחה ובחברה . בעלי תפיסה זו מתעלמים מן העובדה שיש הבדלי כוח בין בני הזוג —לטובת הבעל . הם מתעלמים מן העובדה שהמשמעות של "הצרכים המשלימים" שונה לגבי כל אחד משני בני הזוג : מבחינת הבעל מסתיימת ה"אינטרקציה" בפורקן ובהקלה , בעוד שעבור האשה היא מסתיימת בפציעה ובחבלה . אין לדבר כאן על "שיווי משקל" שכן אין כאן כלל שוויון . במצב של קונפליקט לבעל יש יותר כוח פיזי ויותר נכונות להפעיל כוח זה ; האשה מנוצחת מראש . בעלי תפיסה זו מתעלמים גם מגורמים חוץ משפחתיים המשפיעים על התנהגותם של שני בני הזוג ביחסיהם ההדדיים . הבעל רכש מודעות לכוחו הפיזי עוד מילדותו , וחונך לפתח אותו ולהשתמש בו לצורך פתרון בעיות . האשה לא רכשה מודעות לכוחה הפיזי והיא גם לא עודדה מילדותה לפתח שרירים או להפעילם ( אלינגס , . ( Belotti , 1978 ; 198 1 גם הבעל וגם האשה לומדים מגיל צעיר לדעת כי הגבר חשוב יותר מהאשה וכי הוא מיועד להיות ראש המשפחה ( מעון , . ( Belotti , 1978 ; 1975 גם הבעל וגם האשה יודעים שאם הוא יכה אותה איש לא יפריע an קרובי משפחה , שכנים ושוטרים ימנעו מלהתערב ב"סכסוך משפחתי , " מוסד המשפחה הוא פרה קדושה . אין גם חוק המגן על האשה הנשואה המוכה . מצב זה מאפשר לבעל לפתור קונפליקטים —או , אם תרצו , "למצוא פורקן לצרכיו" —באלימות נגד אשתו . בעלי תפיסה זו גם מתעלמים מן העובדה שלאשה אין אלטרנטיבות מקובלות וממוסדות למעמד של אשה נשואה . כאשר אשה יהודיה רוצה להתגרש היא תלויה בנכונותו של בעלה לתת לה גט , ואם היא מטופלת בילדים , או לא צעירה , היא תתקשה להתחתן שנית . עובדות אלה ידועות היטב גם לבעל וגם לאשה , ומשפיעות על היחסים ביניהם . הפתרון המוצע על ידי גישה זו — פיתוח שירותי ייעוץ נישואין וטיפול פסיכולוגי — איננו יכול להביא לצימצום משמעותי של האלימות נגד נשים , לא במשפחה ולא בכלל . ראשית , הניסיון px 3 ובארצות אחרות מלמד כי בעלים מכים אינם מוכנים בדרך כלל לשתף פעולה ולקבל טיפול . הבעלים אינם חושבים כי הם זקוקים לטיפול , שכן הם החזקים והם אלה המוצאים פורקן באלימות ; הם גם יודעים ש"מאזן הכוחות" נוטה

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help