sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

לעליבותו הבסיסית של היצור האנושי , שאנו חשים על בשרנו למראה ציוריו , אין מחיר . הפדות מסבל מעין זה הנה על סף הבלתי אפשרי . הצופה המקצר את ביקורו אינו נס אך ורק מציור המשליך אותו אל תוך הכאב . הוא חש כי אינו מסוגל לפרוע את שכר הבעתה . כיצד לשאת את שאין לשאתו ? לבקש אולי עזרה מן הספרות ; לחסות בתחושות שמאחורי הרעיונות ? בלז פסקל , למשל . ציוריו של בייקון יכלו לעטר הוצאה מאויירת של הגיגים , מטלה ששום מאייר טרם נטל על עצמו . טבע אנושי מושחת , הזועק להקרבה של הגואל . ישו דואב . פנים מעונות של הדיוקנאות . ישו צלוב : מודל של הטריפטיכונים . דמויות צולעות , חסרות שיווי משקל , מקיאות , מפנות את גבן לבבואתן במראה : טבועות בחותם החטא הקדמון . נושאות את עקבותיה של גדולה ראשונית וכיסופים למטבע אלוהי בל ימחה של גן העדן האבוד . המבקש להיות מלאך הופך לחיה . מסטורין [ mystere ] של ישו , קדימות הקיום למהות , מודל אנושי לעתות מצוקה רבה , חיוך דו משמעי של הנענש , דמעות גיל , חזרות בעלות אופי פולחני שהאמונה משתרשת בהן . ציוריו של בייקון אינם מספרים סיפור , אלא אם כן סיפור קדושים מתומצת במסטורין ובהצגת ייסורי ישו . הוא הדין לגבי סמואל בקט . להעניק דמות למה שאין לכנותו בשם , לאבסורד , לפרכוסים האחרונים . איש זבל , איש בוץ , איש רשמקול . להעניק קול , דרגה ראשונה של הספרות והשותפות על פי בקט , שקול לדרגה הראשונה של הציור על פי בייקון , ייצוג של פרצוף מעוות וזועק . עם זאת קיים שוני בין המודלים המיוצגים על ידי שני האירים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help