sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

חושיות אחרות , מה שמוליך אותם להבנה אחרת של משמעות היצירה . אשר לי , המחשבות שמעורר בי היום הציור של בייקון שוב אינן עולות בקנה אחד עם מה שכתבתי עליו בשנת . 1977 יצירות התרבות , בדומה לחלומות , כורעות תחת דחיסותם של תהליכים לא מודעים רבים . הפירוש מעצים תהליך זה או זה . רבגוניותן תואמת את הדחיסות הזו . לפיכך , גם הפרשנות הפסיכואנליטית לעולם אינה נכונה לגמרי , ובנדיר שגויה לגמרי . ככל שהיא מצליחה להבחין בין התחושה , הריגוש , התנועה והפנטזמה שהתמזגו בחוויה האסתטית לכדי תמונה כוללת , כן היא מדוייקת וסגולית יותר . פרויד מדבר על היקסמות ראשונית שהשרה עליו פסלו של מיכאלאנג'לו משה . היקסמות שנשנית בעוצמה כה רבה כל אימת שהוא מבקר ברומא , עד שהוא מחליט , כדי להבהירה לעצמו , לערוך אנליזה עצמית ולכתוב ( האנליזה העצמית היא בלתי נפרדת לדידו מעמל הכתיבה ) מאמר על הדמות האבהית רבת הכוח שפסל זה מגלם . הלם המפגש עם היצירה ניתן להשוואה להתאהבות ממבט ראשון או לאימה של מי שעומד למות . יצירת אמנות או הגות , הממוקמת על פרשת הדרכים של שני צירי הקיום האנושי , אהבה ומוות . הפרשנות הפסיכואנליטית מביאה בחשבון ציר שלישי - את הצורך להבין . לחזור אחר כך ולעיין ביצירה כדי להיטיב להתענג עליה , כדי להזין את החלומות בהקיץ , להמריץ את המחשבה , ולעתים לגרום להתנעת תהליך יצירתי . מבין הציירים החיים נחשב בייקון לאחד היקרים בעולם . איני סבור שמדובר בתופעה מסחרית או אופנתית גרידא .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help