sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

חייב אפוא המבקר לשלול באמצעות דימויים , הבעות , סיבות ? לדרוש מן האמירה שלי יתר חומרה . להרחיק את המטפורה . להפשיט את הכתיבה ממרב שמות התואר והפעלים . לברוח מכל מה שנובע מן הייצוג , מן הסיפור . לכבד את יעדו של בייקון : לא ציור מופשט , לא ציור נרטיבי . עם זאת , ליצור היגדים . אני מציב לעצמי קו מנחה , י לדבר על הציור הזה בנימה יבשה , לכפות על עצמי סגנון מאופק . אני שב וקורא את דברי ומבחין במה שכתבתי זה עתה . אל מול ציור של שתיין , אני נדרש לפיכחון . נוכח הגופים המתמסמסים האלה , אני חולם על יובש . נפלתי בפח תואם את זה שאני מגנה בקרב עמיתי . אנו ממלאים אותו ריק , הם בהבל מילותיהם , בייקון בזרימה נוזלית , אני במה שהחומרה מייחסת למוצק . הנה כי כן , הושלם המחזור של שלושת מצבי החומר . מה חושפים , בבלי דעת , ציוריו על הצייר ? איזה ריגוש שלא ידעתי מתעורר בי למראם ? עד כמה שבידי לשחזר , מפגשי הראשון עם ציוריו של בייקון , בשנת 1977 בגלריה קלוד ברנאר בפריז , עורר בי מועקה : חשתי התפעמות שהזיכרון הרגשי מפיח בה היום חיים . לשוב וליצור מגע עם אותה חוריה שחרגה מעבר לחווייה אסתטית גרידא . לפנות אחר כך לעיסוקי כפסיכואנליטיקאי כדי לגבש את רעיונותי . ואין לגזור מכאן שאני מתיימר להציע את הפרשנות הנכונה לציורים האלה . הפרשנות תקפה לגבי בשל מה שנפגע בדרמות מן ההיסטוריה האישית שלי - ושל אחדים ממטופלי . פרשנות זו , יש להניח , אינה בלעדית : פסיכואנליטיקאים אחרים עשויים לחוש ריגוש עז כשלי , אך הנובע מתכונות

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help