sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

כקרבן ? חזרה עיקשת , בשינויים קלים , על אותו חיזיון בלתי נסבל : מה שנותר חי בקצה האומללות , הכאב . זיכרון הכאב . ההמתנה להתחלה המחודשת של הזוועה , הנותרת חיה , אך נטולת צורה . התחדשות האימה . בדידות חשוכת מרפא . מצוקה שהופלה בחלקנו . כעת לכתוב . לתרגם את החלחלה הזאת למילים . להימנע מיצירת משפטים וסידורם לפי היגיון נטול כאב . לדבוק בתחושת הערטול הנלמדת מן ההתבוננות בציורים . התנזרות : להשיל מעליך , ראשית , את התבונה , את הליכיה , את ידיעותיה . להשתחרר מן הדמיון , מתעתועיו . למצוא סופסוף את התחושה הראשונית ולדמות את מקורה : בלתי נפרדת מריגוש , מחיזיון , משתיקה , מפעולה , חפה מסידורים שבדיעבד . לחבר את הטקסט בנגיעות : כמו צייר . אני מדפדף ביצירות הרבות המשעתקות את ציוריו של פרנסיס בייקון , כדי לנצור בתוכי את נוכחותם , כדי לשוב ולמצוא בהם את החיות של השפעתם , כדי להציב ביני לבין התמונות המסתערות עלי מרחק של שעתוק . אני קורא , אגב אורחא , את פרשנותם של מבקרי האמנות , המאשרים את אלימות הרושם ואת השערורייה שעוררה בקהל התערוכה הראשונה של בייקון בלונדון בשנת ; 1945 המאשרים את הרושם באמצעות דברי הצייר : " ללכוד את התחושה כדי להעלותה על הבד " . להתבונן בבדים אלה , משמע להכיל את הצלקות של התנסות אכזרית . אבל כתבים אלה מבקשים אחר תוצאי סגנון , מעוף לירי , שיפוט אסתטי : עיסוקים זרים לצייר . איזה אין

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help